وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

لاستیک در لیست کالا‌های اساسی قرار گرفت/ واردات مواد اولیه تولید لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومان

کدخبر: 2294361

اسلامی گفت: لاستیک و مواد اولیه آن در زمره کالا‌های اساسی قرار گرفت و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن‌ها تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه حمل ونقل صنایع وابسته با بیان اینکه محصولاتی که امروز در این نمایشگاه عرضه شد از محل ظرفیت های داخلی بوده و نشان دهنده خوداتکایی ما است، اظهار کرد: تمامی این طرح های افتتاح شده پژوهشی بودند که به مرحله اجرا درآمدند.

وی تأکید کرد: توجه به صنایع داخلی برای پیشبرد حوزه حمل ونقل باید امسال و سال های آینده بیشتر مدنظر قرار گیرند.

اسلامی با بیان اینکه دولت امسال و سال های آینده از حوزه حمل ونقل بیشتر حمایت می کند، اظهار کرد: باید بتوانیم ناوگان را به صورت متوازن توسعه دهیم و در این بین توجه به ناوگان ریلی، باری، مسافری و ناوگان های دریایی و هوایی را بیشتر توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز نخستین روز از هفته حمل ونقل است و در این هفته با تولیدکنندگان بخش خصوصی مذاکرات مهمی خواهیم داشت، همچنین خریداران بخش خصوصی و مصرف کنندگان ناوگان حمل ونقل با تولیدکنندگان مذاکراتی در طول نمایشگاه خواهند داشت.

اسلامی با بیان اینکه دولت از تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش خصوصی حمایت خواهد کرد، افزود: برای تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی پیش بینی شده که هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان از این منابع بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: ما در شرایط کنونی نیاز داریم که با توجه به تحریم ها کیفیت تولید داخل را برای مصرف کنندگان و مردم ارتقا دهیم.

اسلامی افزود: رانندگان قشر زحمتکشی هستند که هم مسائل بیمه ای آنها را در نظر گرفته ایم و هم پشتیبانی مسائل لجستیک شامل لاستیک را برای آنها مورد توجه قرار داده ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مقرر شده با همکاری تشکل های صنفی رانندگان، خواسته های مورد نیاز رانندگان را سرعت دهیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به واردکنندگان لاستیک ارز اختصاص داده است، گفت: دولت از تولیدکنندگان لاستیک حمایت خواهد کرد تا لاستیک با سرعت بیشتری به رانندگان تخصیص یابد.

اسلامی توضیح داد: مقرر شده لاستیک و مواد اولیه تولید آن در زمره کالاهای اساسی قرار گرفته و ارز 4 هزار و 200 تومانی به آنها تخصیص داده شود.

وی بیان کرد: لاستیک در صورت پیمایش و داشتن تن کیلومتر و حمل بار به رانندگان تعلق خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان راهداری بر اساس سهمیه ای که وزارت صمت به این سازمان ارائه کرده، لاستیک را بین رانندگان توزیع خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: