رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران:

۵۰۰ هزار کامیون فرسوده در کشور موجود است/قیمت کامیون و لوازم یدگی سه برابر بازارهای جهانی

کدخبر: 2294367

بهاروند گفت:هم اکنون ۵۰۰ هزار کامیون و کامیونت فرسوده به سبب افزایش سه برابری قیمت در کشور نسبت به بازارهای جهانی فرسوده هستند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران در چهل و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات کامیون داران و رانندگان به مناسبت روز حمل و نقل در ۲۶ آذر ماه اظهار کرد: در حال حاضر قیمت کامیون کامیون و لوازم یدکی ناشی از انحصار برخی خودروسازان و مونتاژکاران سه برابر بازارهای جهانی و کشورهای همسایه است.

وی افزود: اختلاف چشمگیر قیمت کامیون و لوازم یدکی آن در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها منجر به فرسودگی ناوگان شده است.

بهاروند با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار کامیون و کامیونت فرسوده در کشور فرسوده است، بیان کرد: این در حالی است که انحصار طلبی خودروسازان ، تسهیلات بالای ۳۰ درصد و شرایط سخت وثیقه موجب شده تا در طول ده سال اخیر تنها ۳ هزار کامیون نوسازی شوند.

رییس کمیسیون حمل و نقل در پایان با انتقاد از نبود متولی برای حمل و نقل تصریح کرد: اگرچه یک زمانی وزارت راه و ترابری متولی این امر بود، اما همچنان بخش حمل و نقل گم شده است که انتظار می رود وزیر جدید راه و شهرسازی توجهی به این موضوع داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: