رئیس سازمان بورس:

ابزارهای مالی جدید به بازار می‌آیند/ از کاهش قیمت سهام هم سود می‌بریم

کدخبر: 2294371

رئیس سازمان بورس که چندی پیش از ورود تعدادی از ابزارهای مالی جدید به بازار سرمایه در آینده نزدیک خبر داده بود، امروز اعلام کرد که تا پایان سال فروش استقراضی هم وارد بازار می‌شود و با این حساب از کاهش قیمت‌ها در بازار می‌توان سود برد.

به گزارش ایسنا، شاپور محمدی امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از ابزار معاملاتی آتی روی سبد سهام، گفت: ابزارهای مالی کلاسیک تا زمانی که در کمیته فقهی تایید نشوند در بازار سرمایه ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ در این میانبه تازگی ابزار آتی روی سبد سهام را کمیته فقهی تایید کرده است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید اظهار کرد: ابزارهای مالی جدید از جمله آتی روی سبد سهام به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کسانی که دنبال بازده‌هایی می‌گردند که از بازده‌های عادی بیشتر باشد، مفید است.

رئیس سازمان بورس درباره دیگر ابزارهای مالی اظهار کرد: قراردادهای وارانت یا فروش استقراضی همه به نوعی از فرصت‌های آربیتراژی استفاده می‌کنند؛ این‌ها برای بازار فرصت مثبت خواهند داشت و بازار را متعادل می‌کنند و تعادل از دوام و قوام برخوردار می‌شود.

محمدی افزود: نقش بازارگردان‌ها در بازار سرمایه بسیار مهم است. همچنین آتی روی سبد سهام هم بسیار مهم است و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. این ابزارها برای صندوق‌ها مدیریت ریسک ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در برنامه‌های سازمان بورس مشخص شده که تا پایان سال قراردادهای فروش استقراضی هم وارد بازار شود که اگر این اتفاق بیفتد وارانت هم وارد بازار می‌شود و ابزارهای کلاسیک کامل می‌شود.

رئیس سازمان بورس گفت: اوراق بیمه‌های اتکایی هم در دستور کار ماست. امسال تا پایان سال به ۶۵۰ نهاد مالی خواهیم رسید که از جمله آن مشاوران سرمایه‌گذاری کارگزاری‌ها و تامین سرمایه‌ها هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: