سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران:

مالکان تأییدیه ایمنی را هنگام خرید مسکن در نظر بگیرند

کدخبر: 2294382

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه مالکان منازل مسکونی هنگام خرید مسکن باید تأییدیه ایمنی ساختمان را بررسی کنند، گفت: سوختگی جزء ۱۵ علت مرگ و میر در کودکان است.

جلال ملکی در مراسمی که به بهانه روز ملی پیشگیری از سوختگی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برخی از گزارشات سوختگی جزء 15 علت مرگ و میر در کودکان است و این مسئله یکی از دردناک‌ ترین مرگ‌ها را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه درمان سوختگی بسیار پرهزینه است گفت: علاوه بر درد و رنج بیمار سوختگی تبعات روانی به همراه داشته و سبب متلاشی شدن خانواده‌ها و در بسیاری از مواقع از دست دادن شغل و جایگاه اجتماعی نیز می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری از سوختگی گفت: چهارشنبه آخر سال علیرغم توصیه‌ها هنوز بسیاری از افراد بی‌احتیاطی کرده و این مسئله حوادث مختلفی را به جای می‌گذارد.

ملکی با بیان اینکه ساختمان‌های بلند امروزه به دلیل سیستم ایمنی بالاتر کمتر دچار حوادث می‌شوند، گفت: تأییدیه ایمنی این واحدهای بلند تنها یک سال اعتبار دارد و باید حتماً سر سال این تأییدیه مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: برای در نظر گرفتن ایمنی ساختمان‌های کمتر از 6 طبقه نیز اقداماتی لازم شده و با تعاملاتی که صورت گرفته قرار بر آن است که سازمان‌های مربوطه و آتش‌نشانی تأییدیه ایمنی بگیرند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمان‌های تهران ناایمن هستند،‌گفت: مالکان هنگام خرید مسکن باید تأییدیه ایمنی ساختمان را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: