رئیس کمیته پیشگیری از سوختگی وزارت بهداشت:

قطع عضو سالانه ۱۳۰۰ نفر به دلیل برق‌گرفتگی/ هر درصد سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه دارد

کدخبر: 2294387

رئیس کمیته پیشگیری از سوختگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هر درصد سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه برای نظام سلامت دارد، گفت: سالانه ۱۳۰۰ نفر به دلیل سوختگی الکتریکی دچار قطع عضو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد هادی ایازی در مراسمی که به بهانه روز ملی پیشگیری از سوختگی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) تهران برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵ درصد مسائل مرتبط با حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد بقیه بر عهده مردم و سایر نهادها، لذا رویکرد اجتماعی در حوزه سلامت بسیار مؤثر است که در گذشته مغفول مانده بود.

وی افزود: باید از ظرفیت ۷۵ درصدی مردم و سایر نهادها در حوزه پیشگیری از سوختگی بهره‌مند شویم؛ چراکه پیشگیری مقوله‌ای مهم در حوزه سوختگی‌ها است و سالانه حدود ۱۸۰ هزار نفر به دلیل سوختگی دچار حادثه می‌شوند.

رئیس کمیته پیشگیری از سوختگی وزارت بهداشت ادامه داد: هر درصد از سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه برای نظام سلامت دارد و بسیار از خانواده‌ها زمانی که دچار این مشکل شوند حتی به زیر خط فقر خواهند رسید، بنابراین باید تلاش‌های لازم صورت گیرد تا حادثه رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان به دلیل تحرک بیش از حد و سالمندان به دلیل عدم مقاومت در مقابل حادثه دو گروه سنی در معرض خطر سوختگی هستند، گفت:‌باید سازوکارهای لازم تهیه شود تا این افراد کمتر دچار حادثه شده و آسیبی نبینند.

رئیس کمیته پیشگیری از سوختگی وزارت بهداشت به نقش رسانه‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی در امر پیشگیری از سوختگی تأکید کرد و گفت:‌کمیته ملی پیشگیری از سوختگی زیر مجموعه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بوده و این کمیته تلاش می‌کند اقدامات پیشگیرانه را با همکاری سایر نهادها انجام دهد.

ایازی گفت: سوختگی الکتریکی نیز که به دلیل برق گرفتگی رخ می‌دهد می‌تواند قطع عضو را به همراه داشته باشد، سالانه ۱۳۰۰ نفر به دلیل برق گرفتگی دچار قطع عضو شده درحالی‌که می‌توان از آن پیشگیری کرد و از آنجا که جامعه کارگری بیشترین آسیب را در این زمینه می‌بینند، وزارت نیرو و کار نقش پررنگی در پیشگیری از این مسئله را دارند.

وی گفت:‌در تهران دو مرکز شهید مطهری و فاطمه زهرا در بخش سوختگی فعال بوده و به دلیل کمبود برخی از اعتبارات روند ساخت این مراکز به‌طور مثال در منطقه ۵ با کندی همراه شده است و امیدواریم با ساخت و بهره‌برداری این مراکز سوختگی در کشور اقدامات بیشتری را برای حادثه دیدگان انجام دهیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: