معاون قالیباف:‌ ادعای کورکردن ادامه خط ۳ مترو فرافکنی است

کدخبر: 2294405

معاون حمل‌ونقل و ترافیک قالیباف در شهرداری تهران گفت: ادامه خط ۳ که در مطالعات جامع اولیه پیش بینی نشده بود به عنوان یک پیشنهاد در دستور کار قرار گرفت که با توجه به اینکه اولویت در سایر مناطق تهران بود در اولویت احداث قرار داده نشد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم چندی پیش محسن پورسید آقایی در اظهاراتی مدعی شده بود مدیریت سابق شهر تهران امتداد خط 3 به نیاوران را به خاطر فروش زمین، کور کرد و با دادن مجوز به اطلس مال در پاسداران و فرو رفتن پایه های این ساختمان در عمق زمینی که باید در آن تونل مترو احداث می شد، امتداد این خط به سمت نیاوران را کور کردند و شهروندان تهرانی از یکی از انشعابات خط 3 محروم شدند.

در همین زمینه جعفر تشکری هاشمی معاون پیشین توسعه منابع انسانی شهرداری و از مدیران شهری آگاه به نقشه جامع خطوط متروی پایتخت در توضیح کور شدن خط 3 متروی تهران گفت: تهران در زمان ساخت خط 3 متروی تهران که از جنوب غرب تهران محدوده چهاردانگه آغاز و با عبور از مرکز تهران به سمت شمال شهر محدوده شهید محلاتی و شهرک قائم ختم می شود, پیشنهادی مبنی بر ایجاد خط انشعابی از میدان نوبنیاد به سمت شهید باهنر و سپس پیشنهاد تکمیلی احداث آن به سمت میدان قدس داده شد. این خط که در مطالعات جامع اولیه پیش بینی نشده بود به عنوان یک پیشنهاد در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه اولویت در سایر مناطق تهران بود در اولویت احداث قرار داده نشد.

مدیر اسبق شهری تهران با اشاره به فرافکنی مدیریت شهری کنونی در خصوص کور شدن خط 3 متروی تهران اظهار داشت: موضوع مطرح شده توسط مدیریت شهری کنونی مبنی بر کور شدن خط 3 و اینکه در برنامه های اصلی متروی تهران قرار داشته فرافکنی ای بیش نیست, چرا که خط 3 به عنوان یک طرح پیشنهادی و در اولویت های بعدی ما در دست اعمال برنامه های لازم الاجرا بود.

تشکری هاشمی با عدم تایید ضرورت رد شدن خط 3 تهران از پروژه اطلس مال گفت: با توجه به اینکه معمولا خطوط مترو از زیر خیابان ها و بزرگراه ها به سبب عدم ایجاد مزاحمت صوتی برای شهروندان ساخته می شود, از این رو تنها در مواردی مترو از زیر ساختمان ها یا از زیر اطلس مال می توانست عبور کند که امکان آن فراهم باشد. در بسیاری از مواردی که درساخت خطوط مترو مشکلی ایجاد می شد, مشاورین و متخصصین مربوطه با ایجاد مسیر اصلاحی امکان رفع مشکل را ایجاد می کردند، لذا این امر در ساخت مترو عادی و طبیعی است. بی شک کسانی که موضوع خط 3 را رسانه ای و مطرح کرده اند اطلاعی از ساخت و ساز مترو ندارند, چرا که گاهی با معارض هایی در زیر زمین مواجه می شدیم که با اندک تغییری امکان از بین بردن معارض ها وجود داشت. از این رو اینکه الزاما مترو قرار بوده از زیر اطلس مال عبور کند چنین ضرورتی در هیچ جا به تایید نرسیده است.

وی دراین باره افزود: خط 3 در محدوده میدان نیاوران از عمق سی متری زمین عبور می کند، بنابراین به سهولت امکان اصلاح و تغییر مسیر وجود دارد و به سهولت امکان اصلاح خط مورد نظر وجود دارد. با توجه به اینکه خطوط مترو در ساخت و سازها از اعماق زمین عبور می کند منعی در عبور از زیر زمین با رعایت مهندسی ساخت وساز وجود ندارد, بنابراین طرح کور کردن خط 3 فرار به جلو و فرافکنی بیش نیست.

پیاده روی اجباری شهرداری تهران برای پرسنل و خانواده هایشان+ سند

250 مدیر ارشد، مشاور و قائم مقام در شهرداری تهران حذف می شوند

تشکری هاشمی با اشاره به عدم توسعه مترو در یک سال گذشته اظهار داشت: در مدیریت پیشین شهری تهران هدف گذاری­ها بر ساختوسازهای متناسب با تامین نیازهای حمل و نقلی شهروندان تهرانی بود, این در حالی است که در یک سال ونیم گذشته از مدیریت دوره پنجم شورای شهر و شهرداری تهران هیچ نیازی از نیازهای مترو مردم شهر تامین نشده است. به جرات می توان گفت طرح کور شدن خط 3 تهران از نظر مهندسی مردود است و کارشناسان آن را مورد تایید قرار نمی دهند. اگر در برخورد با یک معارض در زیر زمین قرار بر توقف خطوط مترو بود تا کنون از سیصد کیلومتر متروی تهران خبری نبود از این رو می توان گفت آنچه بیان شده فریب افکار عمومی برای عدم توجیه کم کاری مدیریت شهری در یک سال و نیم گذشته در عدم توسعه متروی شهر تهران است.

تشکری هاشمی در توضیح عملکرد مدیران شهری تهران گفت:در طول یک سال و نیم گذشته علی رغم وجود همه زیر ساخت ها و امکانات و حضور متخصصین امر متروی تهران توسعه ای نداشته است. متاسفانه مدیریت شهری در طول مدت یاد شده حمایتی از متروی تهران به عمل نیاوردند, این در حالی است که در طول سالهای گذشته متروی تهران در هر ماه به طور متوسط شاهد افتتاح یک ایستگاه, یک کیلومتر مترو و افزودن یک رام قطار به خطوط بود. حتی بر فرض مثال اگر خط 3 کور شده باشد آیا مدیران شهری برای عملکرد خود پاسخی دارند؟ چرا که باید در 18 ماه گذشته 18 ایستگاه 18 رام قطار ساخته و بهره برداری می رسید! آیا چنین نیازی به واقعیت پیوسته است؟

وی با اشاره به سیاسی کاری مدیران شهری کنونی تهران یادآور شد: شهروندان و زحمت کشان شهرداری تهران از فضای سیاست زده بسیار مضطرب هستند, چرا که مدیران شهری به جای انجام رسالت خدمت به مردم و توسعه شهر بیش از این موضوع سیاسی کاری را مد نظر قرار داده و به جای پاسخ به مطالبات مردم با طرح مسائل غیر واقعی به دنبال فریب افکار عمومی وعدم شفافیت هستند.

معاون پیشین توسعه منابع انسانی شهرداری با انتقاد از عملکرد کنونی مدیران شهری، گفت: محروم کردن مردم شهر تهران از استفاده از خطوط 6 و 7 که در دوران مدیریت آقای قالیباف به بهرهبرداری رسیده بود, تعطیلی تقریبی کارخانه واگن سازی تهران همه و همه از مسائلی است که بیانگر عدم توسعه مترو و توجه به نیازهای حمل ونقلی شهروندان تهرانی است. بیش از شصت درصد واگن سازی در دوران قالیباف در کارخانه واگن سازی داخلی انجام می شد, متاسفانه خبرها حاکی از آن است که به دلیل عدم تامین منابع مالی و وجود ابزارهای لازم قطارها و خطوط بلا استفاده مانده و اقدامی برای تعمیر آنها انجام نمی شود, عدم توسعه خطوط متروی تهران در دوران مدیریت شورای پنجم و طرح مسائل غیر شفاف نشان دهنده اقدامات ضعیف شورای شهر و مدیریت شهر تهران است.

وی در پایان افزود: طرح کنندگان چنین مسائلی شاید بتوانند اطلاعات نادرست را در فضای مجازی طرح کنند و عده ای را فریب دهند, اما خدا و انصاف و وجدان را نمی توان نادیده گرفت و فریب داد. مدیران شهری تهران باید به این موضوع واقف باشند که دوره مدیریت شهری آنها تمام می شود اما آنها مورد قضاوت مردم و قضاوت الهی قرار می گیرند, از این رو انتظار می رود به جای فرصت سوزی به توسعه شهر و خدمات دهی به شهروندان باشند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: