معاون سازمان محیط زیست خبرداد؛

سرشماری حیات وحش با تجهیزات جدید/صدورپروانه شکار براساس ظرفیت برد

کدخبر: 2294445

ظهرابی اعلام کرد: از این پس استان‌های خواهان صدور پروانه شکار باید وضعیت دقیق زیستگاه‌های خود را بررسی و درگزارشی به سازمان ارائه کنند. سرشماری حیات وحش نیز با تجهیزات جدید انجام خواهدشد.

به گزارش خبرنگار مهر معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در کارگاه آموزشی مدیریت و حفاظت حیات وحش برای خبرنگاران که صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اعلام کرد: برای نخستین بار قصد داریم با همکاری سازمان جغرافیایی ارتش با استفاده از تجهیزات هوایی سرشماری حیات وحش را انجام دهیم.

حمید ظهرابی افزود: معتقدیم روش مشاهده مستقیم در سرشماری حیات وحش که برخی آن را منسوخ خوانده‌اند روشی نسبتا دقیق است که با استفاده از تجهیزاتی همچون پهباد و هواپیماهای فوق سبک بر دقت آن افزوده خواهد شد. به همین جهت با هماهنگی سازمان جغرافیایی ارتش سرشماری حیات وحش را با تجهیزات جدید انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: به زودی تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه بین معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست و سازمان جغرافیایی ارتش منعقد خواهد شد که مواردی از این دست طی این تفاهم‌نامه با همکاری آن سازمان پیش خواهد رفت.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: از این پس صدور پروانه شکار در استان‌ها بر پایه گزارش دقیق استان از زیستگاه‌ها شامل جمعیت، وضعیت زیستگاه، ترکیب سنی و جنسی، و تهدیدهای جمعیت حیات وحش خواهد بود.

ظهرابی افزود: در بخشنامه جدید استان‌هایی که درخواست صدور پروانه شکار دارند باید گزارشی دقیق از وضعیت حیات وحش زیستگاه‌های خود ارائه کنند تا بر اساس این اطلاعات امکان صدور پروانه شکار بررسی شود.

وی همچنین درباره قرق‌های اختصاصی نیز یادآور شد: این قرق‌ها نیز باید در سال جاری ظرفیت برد زیستگاه‌های خود را محاسبه کنند و بر پایه این مطالعات پروانه شکار برای این قرق‌ها صادر خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: