در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته مطرح شد

تکمیل پروژ نصب ۱۸۷۹ دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها تا خرداد ۹۸

کدخبر: 2294497

فاز اول پروژه نصب ۱۸۷۹ دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌های شریانی کشور تا خرداد ماه ۹۸ نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در راستای کاهش سوانح رانندگی و از آن منظر که درصد بالایی از سوانح رانندگی به دلیل سرعت بالا در جاده‌ها رخ می‌دهد، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصمیم گرفتند، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و ثبت سرعت میانگین را در جاده‌های کشور نصب کنند.

حسین بذرافشان مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، در این باره می‌گوید: از سال 94 به پروژه تجهیز راه‌های اصلی کشور به دوربین کنترل سرعت و تخلفات وارد شده‌ایم.

وی افزود:‌در فاز اول 1879 دوربین در 34 هزار کیلومتر از محورهای شریانی کشور نصب می‌شود که این پروژه تا خرداد 98 به پایان می‌رسد و سال آینده همه این دوربین‌ها تحویل سازمان راهداری خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به موفقیت این سامانه‌ها پلیس راه و سازمان راهداری به دنبال اجرای فاز دوم این پروژه هستند.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه 2 هزار دستگاه سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها نصب می‌شود،‌گفت: در فاز دوم تخلفات جدیدی نیز در این سامانه شناسایی و ثبت خواهد شد.

وی درباره نحوه تأمین این سامانه‌ها توضیح داد: برخی از قطعات را از خارج کشور وارد می‌کنیم، اما عموماً نرم‌افزارهای این سامانه از داخل تأمین می‌شود و برخی قطعات سخت‌افزاری نیز از کشورهای خارجی می‌آید، اما ما شرکت دانش‌بنیان داخلی در این حوزه داریم که فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در نصب این دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در فاز دوم که 2 هزار دستگاه سامانه خواهد بود، پیش‌بینی هزینه هزار میلیارد تومان است که در قالب BOT خواهد بود.

بذرافشان افزود: در فاز اول پروژه که 1879 دوربین در 34 هزار کیلومتر در جاده‌های شریانی نصب شد رقم قرارداد 535 میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و وزارت راه در پرداخت‌ها همکاری مناسبی با ما دارند، گفت:‌ برای تأمین تجهیزات این سامانه‌ها ارز آزاد خریداری کردیم و دلار نیما نگرفتیم.

وی اظهار داشت:‌داده‌های این سامانه‌های هوشمند در اختیار پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد.

بنابراین گزارش همچنین وزیر راه و شهرسازی امروز از پروژه ملی تجهیز شبکه راه‌های شریانی کشور به سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور بازدید کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: