اروپا مجوز تحویل ایرباس‌ها به ایران را از آمریکا بگیرد/ از قراردادهای خرید کوتاه نمی‌آییم

کدخبر: 2294694

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که نگران مسائل مربوط به تحریم نیستیم، گفت: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند هواپیماهای ATR مجوز تمدید اوفک برای تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران ایر را دریافت کند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، فرزانه شرفبافی در نشست خبری با اشاره به این که در حال برنامه ریزی پروازها در مسائل مربوط به تحریم ها هستیم، اظهار کرد: آمریکا ناجوانمردانه هما را در لیست تحریم قرار داده، آنها حتی هواپیماهای زمینگیر و متلاشی شده ما را تحریم کرده اند.

وی با بیان این که آمریکایی ها به دنبال آن هستند که جلو همکاری با هما را بگیرند، افزود: با وجود اعمال تحریم ها از روش های مختلف برای انجام پروازها به اروپا استفاده کرده ایم.

وی با یادآوری این که سه قرارداد بزرگ برای خرید هواپیما در دوره برجام امضا کردیم، تصریح کرد: بر این اسسا 16 فروند هواپیما شامل سه فروند ایرباس و 13 فروند ای تی آر وارد کشور شد.

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به این که 5 فروند واپیمای ای تی آر با تمدید مجوز اوفک تحویل هما شد، گفت: از این هواپیماها برای پروازهای داخلی و خارجی (باکو) استفاده می شود.

شرفبافی با بیان این که از هیچکدام از قراردادهای خرید هواپیما کوتاه نیامده ایم و دست بالا را داریم، اظهار کرد: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند ATR ها تمدید مجوز اوفک هواپیماهای ایرباس را از آمریکا بگیرد.

وی در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر این که در سال جدید برای پرداخت حقوق پرسنل هما از زیرمجموعه های وزارت راه استقراض کرده اید، گفت: برای پرداخت حقوق دیماه سال گذشته 20 میلیارد تومان از سازمان بنادر و دریانوردی استقراض و همان سال هم آنرا تسویه کردیم. این استقراض مجوز وزیر وقت را داشت.

وی درباره صندوق بازنشستگی هما نیز افزود: مطابق دستور معاون رئریس جمهوری باید تمام صندوق های بازنشستگی تجمیع شوند و ما هم در هما همین تکلیف را داریم و در بودجه سال 98 این تقاضا را داشته ایم. امیدواریم مجلس این موضوع را تصویب کند تا وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان مشخص شود.

برنامه ای برای خرید سوخو نداریم/ امکان ورود ATRهای باقیمانده هما وجود ندارد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: