بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

کدخبر: 2294704

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها گفت: در نود و نهمین نشست مواد مرتبط با درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و اختیارات شوراها در وضع عوارض و درآمدهای محلی در " لایحه مالیات بر ارزش افزوده" و همچنین لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور بررسی می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نود و نهمین نشست "مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران" به میزبانی شهرداری کلانشهرتهران روز سه شنبه 27 آذر ماه برگزار می شود. کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها با اعلام این خبر گفت : در این نشست پیروز حناچی شهردار تهران و شهرداران 14 کلانشهر کشور به همراه مرتضی الویری - رئیس شورای عالی استانها نسبت به بررسی مواد مرتبط با درآمدهای پایدار شهرداری ها و اختیارات شوراها در وضع عوارض و درآمدهای محلی در " لایحه ی مالیات بر ارزش افزوده" و همچنین لایحه بودجه سال 98 کل کشور به بحث و تبادل نظر می پردازند.

مرادی با بیان اینکه با پیگیری و هماهنگی های به عمل آمده بین دبیرخانه کلانشهرها ،مجمع روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها با ریاست شورای عالی استانها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که کمیسیون اقتصادی در موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده بازنگری و اصلاحاتی را اعمال کند، افزود: ابقاء عوارض شهرداری ها و دهیار ی ها ( از 3 درصد به 4 درصد) ، اعطای اختیار وضع عوارض بر دارایی های غیر منقول از جمله وضع عوارض بر ساختمان، مستحدثات ، تاسیسات شهری ، تابلو و تبلیغات شهری ،ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری ، استفاده خودروها از بزرگراههای شهری و ... از جمله موارد قابل بازنگری و اصلاح است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با برپایی این نشست زمینه ای برای همکاری و هماهنگی بیش از پیش شورای عالی استانها و شهرداری ها با نمایندگان مجلس در تامین و دفاع از حقوق قانونی مدیریت شهری در قانون بودجه و سایر قوانین فراهم شود.

هزینه 38 میلیون تومانی ساخت پارکینگ توسط شهرداری در منطقه 17

شهرداری منطقه 10 میزبان اولین جشنواره "فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی"

شهرداران کلانشهرهای تهران ، مشهد ، اصفهان ، تبریز ، شیراز ، قم ، کرج ،اهواز ، کرمانشاه ، ارومیه ، رشت ،زاهدان ،همدان ،کرمان و اراک اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را تشکیل می دهند و شهردار تهران نیز دبیر کلی این مجمع را بر عهده دارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: