دبیر علمی چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان مطرح کرد

هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی پیوند مغز استخوان کودکان

کدخبر: 2294705

دبیر علمی چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان ،گفت: هزینه پیوند استخوان کودکان در کشور ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است که ۱۰ درصد از آن توسط خانواده بیمار پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فرید ایمان‌زاده دبیر علمی چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان و دومین سمینار مدیریت پرستاری کودکان، اظهار داشت: بیشترین دلیل مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها در حوزه کودکان در فصل پاییز و زمستان مربوط به آلرژی و حملات تنگی نفس و آسم است؛ همچنین مسمومیت با گاز منوکسید کردن به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی از دیگر دلایل بیشتر مراجعه به اورژانس بیمارستان است.

وی افزود: بیمارستان مفید تهران یکی از شلوغ‌ ترین و بزرگترین بیماری‌های ارجاعی کودکان کشور به شمار می‌رود که روزانه 700 تا 750 مراجعه در آن صورت گرفته که 10 درصد آنها منجر به بستری می‌شوند.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان ادامه داد: به غیر از اینکه کودکان بیمار در استان‌های مختلف کشور به این بیمارستان مراجعه می‌کنند از کشورهای حوزه خلیج فارس و آذربایجان نیز مراجعاتی داریم و در واقع کودکان خارجی نیز در تمام بخش‌های فوق‌تخصصی کودکان پذیرش می‌شوند.

ایمان‌زاده به موضوع پیوند مغز استخوان کودکان در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: بیمارستان مفید تنها بیمارستان کشور و حتی خاورمیانه است که دارای بخش پیوند مغز استخوان کودکان بود که تا پیش از این به کشور ایتالیا ارجاع می‌شدند و 500 هزار یورو این مساله هزینه داشت و لی اکنون در کشور ما پیوند مغز استخوان برای کودکان مبتلا به سرطان و مشکلات مغز استخوان در بیمارستان مفید انجام می‌گیرد.

وی از انجام 50 پیوند مغز استخوان طی سه سال و نیم گذشته در این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت: این بیمارستان در حال حاضر 292 تخت دارد که با راه‌اندازی تخت‌های جدید در بخش ریه و گوارش به 320 مورد خواهد رسید.

ایمان‌زاده درمورد قیمت‌پیوند مغز استخوان گفت: این پیوند 120 تا 200 میلیون تومان هزینه برای یک کودکان بیمار دارد که برحسب نوع بیماری و نحوه کار اندکی کم یا زیاد می‌شود. البته خانواده بیمار تقریبا 10 درصد از این میزان را پرداخت کرده و مابقی هزینه توسط خیرین،‌ دولت و خود بیمارستان پرداخت می‌شود؛ همچنین بسیاری از انجمن‌های بیماری‌های خاص نیز از این بیماران حمایت لازم را به عمل می‌آورند.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون صرع و درمان‌های جدید، اورژانس‌های انکولوژی ، غرق‌شدگی و سوختگی، عفونت‌های مکرر، اورژانس‌های قلب و بی‌اختیاری ادرار و مدفوع همچنین عوارض دارویی شایع در کودکان، عفونت‌های قارچی و مسمومیت‌ها از محورهای علمی این همایش است که 27 تا 30 آذر در بیمارستان‌مفید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: