بازداشت خانگی ۲ رهبر جدایی طلب کشمیر توسط مقام‌های هند

کدخبر: 2294721

مقام‌های هندی در منطقه کشمیر تحت کنترل هند دو تن از رهبران جدایی طلب این منطقه را امروز دوشنبه در پی تداوم نا آرامی‌ها اعتراضات در انجا تحت بازداشت خانگی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری روییترز پلیس در منطقه کشمیر تحت کنترل هند اقدام به بستن خیابان‌ها به منظور ممانعت از اعتراضات کرد در هفته‌های اخیر ناآرامی‌ها در این منطقه تقسیم شده در هند و پاکستان تشدید شده و در همین راستا روز شنبه هفت شهروند غیر نظامی به دنبال آتش نیروهای امنیتی به روی تظاهر کنندگانی که در اعتراض به قتل سه شبه نظامی بیرون ریخته بودند کشته شدند.

جدایی طلبان کشمیری برای امروز دوشنبه فراخوان دادند که یک راهپیمایی به سمت مقر ارتش در منطقه سرینگر کشمیر برگزار شود اما دو نفر از رهبران جدایی طلبان با نام‌های "سید علی شاه‌گیلانی" و "میرواعظ عمر فاروق" گفتند که به منظور جلوگیری از رهبری آنها در تظاهرات تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند. یک مقام ارشد پلیس که نامش را فاش نکرد این بازداشت خانگی را تایید کرد.

گزارش شد که نیروهای پلیس و واحدهای شبه نظامی برای امروز موانع متعددی در بخش‌های مختلف سرینگر از جمله در خیابان‌های منتهی به مقر ارتش قرار دادند و گشت زنی هایی را ترتیب داده‌اند.

ارتش نیز در بیانیه‌ای یکشنبه شب به مردم نسبت به سوءاستفاده از آنها برای دردسر آفرینی هشدار داد.

ارتش در بیانیه‌اش اظهار داشت: ارتش به مردم توصیه می‌کند قربانی طراحی‌های نیروهای ضد کشور نشود. در این بیانیه آمده است این یک تلاش است برای آنکه شهروندان با نیروهای امنیتی روبرو شوند.

در راستای ادامه اقدامات اعتراضی در کشمیر دفاتر و بانک‌های دولتی و فروشگاه‌ها در سرینگر تعطیل ماندند و مقام ها خدمات اینترنتی موبایل‌ها و قطارها را متوقف کردند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان اظهار داشت تنها گفت‌وگو این درگیری را حل خواهد کرد نه خشونت.

او وعده داد کشورش مسئله نقض حقوق بشر از سوی هند را در سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: