گفتگوی تاج از کمبود دوربین برای رسیدن فوتبال به جمع ۱۱ درصدی‌ها تا نیاز به تجهیز میلیون دلاری برای سیستم VAR

کدخبر: 2294810

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) در لیگ برتر فوتبال ایران بیان کرد: سیستم VAR سیستم منظمی است که امسال در جام جهانی از آن استفاده شد و یکی از بحث های اینفانتینو در کنگره اخیر در قطر هم همین بود که امتیاز فیفا این بود که در جام جهانی از این سیستم استفاده کرد.

او افزود: تا الان فقط ۱۱ درصد از کشورهای دنیا در لیگ داخلی خود از این سیستم استفاده کرده اند و برای همین خیلی هم در این بحث عقب نیستیم. ما هم در این ارتباط به فیفا نامه زدیم و از آنها درخواست کردیم. شخصا با هانی نایب رئیس کمیته داوران فیفا هم صحبت کردم و او گفت نامه فدراسیون ایران که بیاید پیگیری می کند و به احتمال زیاد با این نامه موافقت می کنند.

تاج ادامه داد: دنبال سیستم VAR هستیم تا در بسیاری از ورزشگاه های ایران برای نیم فصل این کار را انجام دهیم. باید دوربین ها را با صدا و سیما هم هماهنگ کنیم. صدا و سیما در ورزشگاه آزادی ۹ دوربین، در اصفهان ۶ دوربین و در بعضی استان ها کمتر از این تعداد دوربین دارند. با این تعداد دوربین نمی شود سیستم VAR را پیاده کرد.

تاج ادامه داد: ما دوربین خط، دوربین کنار و پشت دروازه را هم می خواهیم. باید دوربین مستقل باشد تا برای این کار تجهیز شود. همچنین این کار سیستم ویدئویی و داوران مجرب می خواهد. یکی از مهم ترین مولفه ها که در سمینار قطر مفصل بحث شد، این بود که چک کردن صحنه ها باید بین یک تا ۲ دقیقه انجام و نتیجه اعلام شود. نباید اینطور باشد که بازبینی صحنه ها ۵ دقیقه طول بکشد چون از جذابیت بازی کاسته می شود و وقت اضافه زیادی شکل می گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره هزینه استفاده از سیستم VAR در ورزشگاه های ایران گفت: دقیقا حساب نکرده ام و شاید اصفهانیان حساب کرده باشد. آنچه که من می دانم و دستورش را داده ام این است که وارد این ماجرا شویم و مجوز لازم را بگیریم و استاندارد سازی کنیم. استفاده از سیستم VAR با میزبان است و ورزشگاه فولادشهر این امکان را دارد و ممکن است ورزشگاه نقش جهان هم بتواند از این سیستم استفاده کند. ورزشگاه فولاد خوزستان بسیار مدرن است و ممکن است این اتفاق بیافتد. مشهد هم در ورزشگاه امام رضا (ع) می شود این سیستم را پیاده کرد. در ورزشگاه آزادی هم باید این کار انجام بشود، زیرا در آنجا بازی های مهم انجام می شود و همه بازی ها برای ما مهم هستند. در پارس جنوبی و تبریز هم امکان دارد این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اصفهانیان: برای قلعه نویی متاسفم/هیچ تیمی وجود ندارد که بگوید از داوری سود بردم/اشتباهات هست، اما برای همه/دستگاه پول شمار هم اشتباه می کند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: