سازمان همکاری اسلامی: اقدام استرالیا درباره قدس غیرقانونی است

کدخبر: 2294825

سازمان همکاری اسلامی اقدام استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدام غیرقانونی و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد که اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یک اقدم غیرقانونی و نقض قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت به خصوص قطعنامه شماره ۴۷۸ است.

قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت از کشورهایی که دفاتر دیپلماتیک در قدس افتتاح کرده‌اند می‌خواهد که این دفاتر خود را از شهر قدس خارج کنند.

طبق گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود آورده است که شهر قدس بخشی از اراضی فلسطینی است که از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال است.

این سازمان بر مخالفت با هر گونه اقدام و تلاشی برای خدشه‌ وارد کردن به وضعیت حقوقی شهر قدس اشغالی تأکید کرده و درباره پیآمدهای خطرناک آن در تمامی سطوح هشدار داد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از استرالیا خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و به تعهدات قانونی و سیاسی خود در چارچوب قوانین بین‌المللی از جمله به رسمیت شناختن دولت فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، احترام بگذارد.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا اخیرا اعلام کرد این کشور قدس غربی را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت شناخته اما فورا سفارت خود را به این شهر منتقل نمی‌کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: