تاریخ رای‌گیری درباره توافق برگزیت مشخص شد

کدخبر: 2294826

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد رای گیری از نمایندگان پارلمان درباره توافق مدنظر وی بر سر نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا در آخرین هفته دی ماه برگزار خواهد شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، ترزا می نخست وزیر انگیس روز دوشنبه اعلام کرد که رای گیری از نمایندگان مجلس درباره توافق پیشنهادی او برای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی) در هفته ای که از تاریخ 14 ژانویه 2019 آغاز می شود، انجام خواهد شد.

پیش از این، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس تهدید کرده بود در صورتی که ترزا می نتواند تاریخی قطعی را برای انجام رای گیری پارلمانی درباره توافق پیشنهادی برگزیت اعلام کند، طرح استیضاح وی را تقدیم مجلس خواهد کرد.

کوربین همچنین تهدید کرده بود که چون زمان برای ترزا می رو به اتمام است، نمایندگان مجلس باید بین توافق پیشنهادی نخست وزیر و یا خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا یکی را انتخاب کنند.

پیش از این رهبران اروپایی از ترزا می خواسته بودند تا آنجا که در توان دارد برای تصویب توافق نامه فعلی برگزیت تلاش کند تا این توافق نامه بتواند در پارلمان انگلیس رای بیاورد.

ماکرون: توافق جدید برگزیت در کار نخواهد بود

نشست کابینه انگلیس درباره برگزیت لغو شد

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده است که توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به هیچ عنوان مورد مذاکره مجدد قرار نخواهد گرفت.

ماکرون گفته بود: «ما نمی توانیم دوباره درباره این توافق مذاکره کنیم. حالا نوبت پارلمان انگلیس است که در مورد پذیرش یا رد این توافق تصمیم گیری کند.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: