مسکو:

جنگنده‌های روسیه روزانه ۱۰۰ مأموریت پروازی بر فراز سوریه انجام می‌دهند

کدخبر: 2294829

معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد که جنگنده‌های ارتش این کشور روزانه یکصد مأموریت پروازی بر فراز سوریه به انجام می‌رسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوری بوریسف» معاون نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، بالگردها و جنگنده‌های ارتش روسیه روزانه یکصد مأموریت پروازی از پایگاه هوایی «الحمیمیم» در سوریه انجام می‌دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون نخست وزیر روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «بخش مهمی از این مأموریت‌های پروازی به منظور اطمینان از عملکرد هواپیماهای مستقر در پایگاه الحمیمیم انجام می‌گیرد».

نیروی هوایی روسیه در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای کمک به انجام مبارزات ضدتروریستی وارد سوریه شد. تجهیزات و نیروهای هوایی روسیه در پایگاه «الحمیمیم» در لاذقیه سوریه مستقر شده‌اند.

علاوه بر این، روسیه نیروهای دریایی خود را نیز در پایگاه «الطرطوس» سوریه مستقر کرده است. پس از حملات اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لاذقیه، روسیه تجهیزات پیشرفته‌تری از جمله سامانه‌های «اس-300» و تجهیزات راداری پیشرفته در سوریه مستقر کرده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که شاخص‌های مربوط به قابلیت اطمینان در جنگنده‌های «سوخو-35» و «سوخو-30» روسیه حین سال‌های عملیات در سوریه سه تا چهار برابر سطح استاندارد ارتقاء پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت که در عملیات ضدتروریستی در سوریه، سامانه‌های موشکی «اسکندر» و موشک‌انداز «تورنادو» و «اسمرچ» نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: