ساعاتی مانده به اجرای آتش‌بس

درگیری‌های شدید در الحدیده میان ائتلاف سعودی-اماراتی و نیروهای یمنی

کدخبر: 2294831

نیروهای یمنی و عناصر وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی در آستانه اجرایی شدن توافق آتش‌بس به شدت در «الحدیده» درگیر شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که طرف‌های درگیر در استان الحدیده خود را آماده اجرای توافق آتش‌بس از بامداد سه‌شنبه (فردا) می‌کنند؛ درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، شاهدان محلی گفته‌اند که صدای انفجارها مناطق جنوبی الحدیده را می‌لرزاند و بیم آن می‌رود تا درگیری‌ها به مناطق مسکونی سرایت کند.

«کمال عبدالغنی» از ساکنان منطقه «7 ژوئن» در جنوب شهر الحدیده به آناتولی گفته است که از شدت صدای انفجارها، پنجره‌ها را باز نگه داشته تا شیشه‌های آن نشکند. به گفته‌ی او درگیری‌ها از ساعت 10 شب گذشته آغاز و برای ساعاتی در صبح امروز متوقف شد و دوباره از سر گرفته شده است.

امروز خبری از جنگنده‌ها و بمباران هوایی نبود و نیروهای یمنی و عناصر وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی با سلاح‌های نیمه سنگین و توپخانه به شدت مواضع یکدیگر را گلوله‌باران کردند.

به گزارش شبکه المسیره، عناصر ائتلاف سعودی به وسیله توپخانه مناطق مسکونی جنوب الحدیده را گلوله‌باران کردند که موجب زخمی شدن چهار نفر از جمله یک کودک شد. یک گلوله خمپاره نیز به یک کارخانه مواد غذایی برخورد کرد که موجب آتش گرفتن این کارخانه شد.

طبق توافق امضاء شده میان هیأت عازم از صنعاء و هیأت عازم از ریاض به مذاکرات استکلهم سوئد در روز پنج‌شنبه هفته گذشته، آتش‌بس در شهر الحدیده و بنادر الحدیده ، الصلیف و رأس عیسی از بامداد فردا (سه‌شنبه) باید آغاز شود و دو طرف نیروها و تجهیزات خود را از این مناطق بیرون ببرند.

سازمان ملل ناظر بر این آتش‌بس خواهد بود و قرار است کمیته مخصوص عقب‌نشینی نیروها، روند التزام طرفین به آتش‌بس را به صورت هفتگی در اختیار دبیرکل سازمان ملل قرار دهد و او هم به شورای امنیت گزارش دهد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: