در دیدار با الحلبوسی؛

پادشاه عربستان: امیدواریم عراق به جایگاه برجسته خود در منطقه بازگردد

کدخبر: 2294843

پادشاه عربستان امروز (دوشنبه) در دفتر خود در کاخ الیمامه در ریاض با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق که به همراه تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور به عربستان سفر کرده است، دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری عربستانی واس گزارش داد، در این دیدار روابط برادرانه میان دو کشور و چشم‌اندازهای همکاری دو جانبه میان مجلس شورای عربستان و پارلمان عراق مورد بررسی قرار گرفت.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که در مرحله آتی، عراق به جایگاه برجسته خود در منطقه به ویژه پس از پیروزی‌های حاصل شده علیه تروریسم یا در زمینه‌های دیگر بازگردد.

پادشاه سعودی بر حمایت دولت کشورش از عراق و مردم آن در تمامی سطوح تاکید کرد.

در پی این دیدار، الحلبوسی گفت که "عربستان نقش گسترده‌ای در حمایت از عراق در جنگ علیه گروه‌های تروریستی به ویژه داعش داشته است؛ عراق مرحله دشواری را با کمک عربستان پشت سر گذاشته و عربستان در بیرون راندن داعش از مناطق و شهرهای بسیاری در عراق سهیم بوده است".

دفتر رئیس پارلمان عراق نیز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که الحلبوسی تاکید کرده است که عراق خواهان توسعه روابط برادرانه خود با کشورهای عربی و منطقه‌ای از طریق هماهنگی‌های مشترک در تمامی سطوح به ویژه در زمینه سرمایه گذاری و امور اقتصادی و حمایت از تبادلات تجاری و گشودن گذرگاه‌های مرزی است.

الحلبوسی بر اهمیت این مسأله تاکید کرد که کشورهای برادر نقشی در پرونده بازسازی عراق داشته باشند، به ویژه عربستان که شرکت‌ها و تجاربی دارد که می‌تواند در بازسازی تعدادی از شهرهای آسیب دیده به دلیل جنگ یا شهرهایی که دچار کمبود خدمات و زیرساخت‌ها هستند، سهیم باشد.

وی تاکید کرد که باید عراق به برادران عرب خود روی باز نشان دهد و روابط خود را با همگان در راستای خدمت به آرمان‌های مشترک مستحکم کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: