وعده رئیس جمهور برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر آفتاب

کدخبر: 2294939

شهردار تهران از قول حمایت رئیس جمهور از برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر آفتاب خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، پیروز حناچی شامگاه دوشنبه در نخستین اجلاس فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران که در هتل آزادی برگزار شد، با اشاره به این که براساس نظرسنجی انجام شده از شهروندان 70 درصد مردم آلودگی هوا و ترافیک را مهمترین مسئله تهران و حتی قبل از مسائل اقتصادی عنوان می کنند، اظهار کرد: در شهری که 3 میلیون موتور و دوچرخه و تعداد زیادی خودرو در حرکت اند باید توسعه استفاده از دوچرخه یکی از محورهای اصلی کار ما باشد.

وی با اشاره به این که در اتصال منطقه 22 به حمل و نقل عمومی غفلت شده است، بیان کرد: البته سرمایه گذاران بزرگ منطقه 22 مجاب شدند هزینه اتصال این منطقه به حمل و نقل عمومی را بپردازند.

حناچی در ادامه با اشاره به این که اگر یک ایستگاه مترو در محل نمایشگاه بین المللی وجود داشته باشد، امروز شاهد این حجم از ترافیک در این محدوده نبودیم، تصریح کرد: البته با ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب که یک دهم فضای آن ساخته شده است، می توان نمایشگاه های بزرگ را به این محدوده منتقل کرد.

شهردار تهران همچنین به جلسه امروز خود با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این جلسه آقای روحانی قول حمایت از برگزاری نمایشگاه های بزرگ در شهر آفتاب را دادند.

وی ادامه داد: در زمانی که در شورای شهر تهران برنامه های خود را برای حضور در شهرداری مطرح کردم شعاری را تحت عنوان تهران برای همه دادم و در این راستا برنامه هایی را نیز تهیه کردم.

حناچی گفت: خیابان ولیعصر به طول 18 کیلومتر و با 20 هزار چنار که صد سال پیش در این خیابان کاشته شده اند از جمله خیابان منحصر به فرد و تاریخی است.

شهردار تهران خطاب به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد داد تا با روش BOT (سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری) پروژه تبدیل بخشی از خیابان ولیعصر به محور پیاده را اجرا کند.

وی گفت: این ظرفیت در خیابان انقلاب و آزادی نیز وجود دارد و ما می توانیم برنامه هایی را نیز در این خیابان ها انجام دهیم.

وی اتصال تپه چیتگر به دریاچه خلیج فارس را یکی دیگر از برنامه های شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: ما می توانیم با ایجاد این اتصال مسیر طبیعت گردی را در این محدوده ایجاد کنیم.

انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهر آفتاب منتفی شد

چرا نمایشگاه شهر آفتاب تعطیل شد/ تهران را نفروشیم

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: