آبخوان‌داری درست اجرا می‌شد به اندازه یک اقیانوس آب داشتیم

کدخبر: 2295058

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: در صورتی که به جای سد سازی آبخوان‌داری به درستی در کشور اجرا می‌شد اکنون به اندازه یک اقیانوس زیر اراضی کشور آب نگه داشته شده بود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، کاظم خاوازی امروز در همایش پژوهش و فناوری اثربخش زیربنای تولید و امنیت غذایی اظهار کرد: در گذشته محققان بارها در ارتباط با سدسازیها و بلایی که سر کشور می آورد هشدار داده بودند اما توجه درستی به آن نشد و اگر برنامه های آبخوان داری در کشور به درستی اجرا می شد اکنون به اندازه یک اقیانوس زیر این کشور آب نگه داشته شده بود و زاینده رو خشک نمی شد.

وی با بیان اینکه این هشدارها در گذشته داده شد اما توجهی به آن نشد گفت: برای اتفاق های نامیمونی که ممکن است در آینده نیز بیفتد باید پافشاری صورت گیرد تا این روند دوباره تکرار نشود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: کشور ما دیگر به گونه ای نیست که همه امکانات را بسیج کنیم برای یک مقاله یا یک گزارش نگاشته شود بلکه باید از محصول محور برای شخص خارج شویم و باید برویم به سمت پیامدمحوری و مشاهده کنیم که این فعالیت های که انجام می شود چه تاثیری در جامعه دارد.

خاوازی افزود: چه تاثیری در جامعه، کشور، شهر، شهرستان یا حتی دهستان دارد.

سیستان و بلوچستان| رشد جمعیت زهک در پی خشکسالی به صفر رسید

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: