شاهین فرهت: رکود فعالیت‌های هنری جامعه را افسرده می‌کند

کدخبر: 2295075

شاهین فرهت معتقد است، که رکود فعالیت‌های هنری و فرهنگی موجب می‌شود که بی‌روحی و افسردگی سراسر جامعه را فرا گیرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، شاهین فرهت، آهنگساز پیشکسوت با اشاره به موضوع بودجه کل کشور که به زودی تقدیم مجلس می شود به موضوع بودجه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: همه ما می دانیم که کشورمان در شرایط بد اقتصادی قرار دارد ولی این مشکل نباید به فرهنگ و هنر ضربه بزند پس مسئولان باید بودجه خوبی به این بخش اختصاص دهند.

شاهین فرهت دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر شد

فرهت در ادامه بیان کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی فرهنگ و هنر می تواند شادی را به جامعه تزریق کند و به همین دلیل است که این بخش مهم ترین حوزه است زیرا می تواند امید را در دل مردم زنده کند.

این آهنگساز تاکید کرد: همه هنرمندان از مسئولان می خواهند تا در سال آینده بودجه خوبی برای بخش فرهنگ و هنر در نظر بگیرند. زیرا فرهنگ وهنر رکن مهم یک جامعه هستند و اگر بودجه کمی هم به این حوزه تعلق گیرد دیگر چیزی از هنر باقی نمی ماند.

فرهت افزود: از مهم ترین آسیب ها این است که نبود فعالیت های هنری سبب می شود جامعه بی روح شود و افسردگی سرتاسر جامعه را فرا گیرد.

شاهین فرهت با اشاره به موضوع اختصاص ارز دولتی به بخش فرهنگ و هنر که توسط سید مجتبی حسینی معاون هنری مطرح شده است گفت: واقعا جای تاسف دارد که به فعالیت های هنری ارز دولتی تعلق نمی گیرد و به همین دلیل بخش های خصوصی نمی توانند از فعالیت هنری حمایت کنند.

فرهت در ادامه بیان کرد: همیشه فرهنگ و هنر باعث حل بحران های اجتماعی شده است پس به راحتی می توانیم به کمک این حوزه مشکلات اجتماعی را برطرف کنیم.

این آهنگساز افزود: در این شرایط نامناسب اقتصادی فرهنگ و هنر یک کالای اساسی برای جامعه است. ما هر روز می شنویم که مسئولان می گویند ما در جنگ روانی قرار داریم و در تهاجم فرهنگی به سر می بریم پس باید با اختصاص بودجه و ارز دولتی در مقابل این تهاجم قرار بگیریم.

فرهت در پایان گفت: ما می توانیم به کمک فعالیت های فرهنگی و هنری چهره واقعی خود را به جامعه جهانی نشان دهیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: