حجت‌الاسلام رستمی مطرح کرد

تاثیر و تقدم علوم انسانی بر سایر علوم/ تاثیر محصولات علوم انسانی مشخص است

کدخبر: 2295101

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برای پالایش علوم انسانی از پیش فرض‌ها و مبانی و مقدمات و فلسفه غیرالهی اعم از فلسفه الحادی یا فلسفه‌های مشوب به عناصر غیرصحیح اقدام جدی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در پنجمین جلسه شورای تحول علوم انسانی که به‌مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه همه ما تاثیر علوم انسانی بر سایر علوم و تقدم آن بر سایر علوم را واقفیم و نیاز به اثبات این مطلب نیست، افزود: تاثیر محصولات علوم انسانی که به جامعه القاء می‌شود مشخص است.

وی تصریح کرد: این فرصت را باید غنیمت شمرد و برای پالایش علوم انسانی از پیش فرض‌ها و مبانی و مقدمات و فلسفه غیرالهی اعم از فلسفه الحادی یا فلسفه‌های مشوب به عناصر غیرصحیح اقدام جدی صورت گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: فهم علوم انسانی و تغییر آنچه که در علوم انسانی نهادینه و تئوریزه شده و به خورد مخاطبین داده شده و در کشور ما هم مورد پذیرش قرار گرفته است، کار سخت و دشواری است، اما هر جا که همت و حمایت جدی بوده اتفاقات مبارکی رخ داده است.

وی گفت: تحولاتی که در حوزه محصولات فنی یا به تعبیری غیر از علوم انسانی و غیر معنوی رخ داده است ناچیز بوده و نسبت به عظمت آنچه که شما دنبال می‌کنید بسیار اندک است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: خداوند متعال وعده نصرت و یاری و غلبه جبهه حق را داده است، حمایت از این برنامه را تا حدی که در توانمان باشد وظیفه خود می‌دانیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که به‌زودی برکات این مجاهدت کبیر را به شما و ما نشان دهد.

گفتنی است در این مراسم حسین سلیمی رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم مسئول دفتر نهاد دانشگاه علامه و اساتید بسیجی دانشگاه علامه طباطبایی هم حضور داشتند.

در ادامه حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم و جمعی از اساتید مطالبی را پیرامون ضرورت تحول در علوم انسانی بیان کردند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: