بررسی آخرین وضعیت FATF با حضور دژپسند در مجلس

کدخبر: 2295128

آخرین وضعیت FATF و تأثیر آن بر حوزه بانکی در جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.

- اخبار سیاسی -

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیات نشست صبح امروز (سه شنبه،27 آذر) این فراکسیون،گفت: جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، نمایندگان مردم در مجلس و اعضای فراکسیون به بیان مسائل پرداختند که مهم ترین آنها، خصوصی سازی در کشور و توجه بیشتر به عملکرد سازمان خصوصی سازی بود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: نمایندگان به موضوعاتی از جمله توجه ویژه به مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از صندوق توسعه ملی براساس قانون، اولویت قرار دادن مبارزه با فساد اقتصادی و جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی، اهتمام در دریافت مالیات از گروه هایی که فرار مالیاتی دارند، نظارت کامل بر موضوعات حوزه ارز، مبادلات ارزی و جلوگیری از دلال بازی پرداختند.

نقوی حسینی اضافه کرد: مسائلی از جمله نظارت دقیق بر فروش کارخانه ها، شرکت ها و اموال دولتی که گاهی اوقات با قیمت های بسیار پایین و رانت، فروخته می شوند، آخرین وضعیت FATF و تأثیر آن بر حوزه بانکی، آزادسازی کالاها و اجناسی که در گمرک نگهداری می شود، اصلاح ساختار بانکی، ضرورت تقویت آن و همچنین تعیین تکلیف بدهی دولت به بانک ها در این جلسه مطرح شد.

صادقی: بسیاری از اعضای FATF برای خود حق شرط اعلام کردند

حجت الاسلام صدیقی: FATF خودتحریمی است

گزارش: سرنوشت جنجالی ترین لایحه FATF چه شد؟

وی تأکید کرد: آقای دژپسند در این جلسه اعلام کرد که اهتمام و برنامه ویژه ای در سالم سازی و فعال سازی خصوصی سازی ها داریم، همچنین در حوزه گمرک، طراحی های اساسی صورت گرفته و به طور قطع در این حوزه شاهد تحولات خوبی خواهیم بود، قانونمندسازی و جلوگیری از فرار مالیاتی به صورت ویژه در دستورکار وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار دارد و الکترونیک شدن نظام مالیاتی باید صورت گیرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه نشست امروز، اعلام کرد که هوشمندسازی اقتصاد، گمرک الکترونیکی، مالیات الکترونیکی، خصوصی سازی الکترونیکی و اقتصاد هوشمند از اهداف وزارت امور اقتصاد و دارایی است، به نمایندگان مردم در مجلس قول می دهم که تا آخر دوره وزارت خودم، مالیات الکترونیکی می شود و فرار مالیاتی خاتمه می یابد.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی مطرح کرد که بانک ها و فعالیت های بانکی باید ساماندهی شوند. بانک ها بنگاه دار نیستند و لازم است که اموال خود را واگذار کنند، همچنین در خصوص FATF اعلام کرد که به دنبال پیگیری موضوع هستیم و موضوع را مدیریت کردیم. در زمینه پولشویی نیز محکم و استوار قدم برمی داریم و با آن مبارزه می کنیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: