معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران مطرح کرد

اجرای مرحله نخست قطار‌شهری غرب استان تهران، در انتظار تصویب شورای ترافیک

کدخبر: 2295204

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: علت اصلی آلودگی هوای تهران، مربوط به ترافیک است و اقدامی که برای مقابله با آلاینده‌های هوای پایتخت صورت گرفته، توسعه خطوط ریلی محلی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، جلسه بررسی احداث خط ریلی حومه‌ای قدس، شهریار، اندیشه، ملارد و صفادشت با حضور احمد تواهن ، معاون امور عمرانی استانداری تهران و برخی از مسئولین و شهرداران شهرهای حومه استان در محل استانداری تهران تشکیل شد.

در این نشست، تواهن ضمن اشاره به لزوم مقابله با آلودگی هوا به عنوان یکی از معضلات جدی استان تهران، اظهار داشت: عمده علت آلودگی هوای تهران، مربوط به حوزه ترافیک و آلاینده‌های آن بوده که در راستای مقابله با این معضل، طرح توسعه خطوط ریلی حومه‌ای استان در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح، شهروندانی که به صورت مداوم از شهرهای حومه تهران به پایتخت تردد دارند، به عنوان جامعه هدف، مشخص شده‌اند و درراستای تسهیل این رفت وآمد و رفاه مردم این مناطق، درصدد ایجاد و توسعه این بستر حمل و نقل پاک در استان هستیم.

معاون عمرانی استانداری تهران همچنین، ضمن اشاره به وضعیت این طرح در شرق استان تصریح کرد: خطوط ریلی قرچک و ورامین در شرق استان تهران اکنون در حال بهره‌برداری بوده و طرح احیای خطوط قدیمی پاکدشت نیز در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا، مقرر شده تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم خطوط ریلی حومه‌ای در اسرع زمان، شاهد اتصال شرق استان به شهر تهران باشیم.

تواهن در ادامه، با اشاره به لزوم اتصال مترو پردیس به شهر تهران یادآور شد: اتصال مترو پردیس به شهر تهران نیز در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته که درصدد هستیم تا با حل و فصل چالش‌های حقوق و بحث اعتبارات لازم برای طرح، زمینه انعقاد قراردادهای لازم در این خصوص را نیز فراهم کنیم.

وی همچنین ضمن اشاره به توسعه خطوط ریلی جنوب استان تهران نیز تأکید داشت: در جنوب استان نیز در نظر داریم تا با فراهم کردن زمینه اتصال مترو فرودگاه امام(ره) به جنوب، شهرهایی مانند، پرند و رباط‌کریم را نیز به خطوط ریلی حومه‌ای متصل کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری تهران، اشاره‌ای نیز به توسعه خطوط ریلی در غرب استان تهران داشت و خاطرنشان کرد: توسعه خطوط ریلی حومه‌ای با توجه به ازدحام جمعیتی ساکن در غرب تهران، از نقاط شهریار، ملارد و قدس در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته است. در همین راستا نیز پیشنهاد مشترکی از سوی شهرداران شهرهای این منطقه و راه آهن مطرح شده که خط سیری برای آن نهایی خواهد شد.

تواهن ادامه داد: در این رابطه، مقرر شد تا مرحله نخست توسعه خط ریلی غرب استان تهران از شهر قدس آغاز و تا سه راه اندیشه و شهر اندیشه ادامه یابد. در مرحله بعد نیز، بنا شده تا این خط به داخل شهرستان ملارد متصل، و نهایتا تا شهرستان‌های شهریار و صفادشت تداوم داشته باشد. این طرح در صورت تصویب نهایی در شورای ترافیک استان تهران، به زودی وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: