پانزدهمین کنگره تغذیه ایران برگزار ‌می‌شود

کدخبر: 2295221

کنگره بین‌الملی تغذیه ایران با رویکرد «تغییر در سبک زندگی ناسالم»، به مدت سه روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران به همت انجمن علمی تغذیه ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از روز چهارشنبه 28 آذر تا جمعه 30 آذر ماه سال جاری در سالن همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

هدف از برگزاری این کنگره، معرفی آخرین دستاوردهای پزشکی در حوزه تغذیه و تبادل نظر میان اساتید داخلی و خارجی در این زمینه است.

به گفته دکتر جلال الدین میرزایی رزاز، دبیر اجرایی این کنگره بین المللی، هزار مقاله در محورهای امنیت تغذیه ای، ایمنی و سلامت غذا، تغذیه و بیماریها، مراقبت تغذیه ای در بیمارستانها، سیاستهای غذا و تغذیه، تغذیه در شرایط ویژه، تغذیه ورزشی و سلولی مولکولی، فناوریهای نوین در تغذیه، تغذیه و شادی پایدار و تازه های علوم تغذیه به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

در این مراسم بیش از 100 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه های داخلی و خارجی در محورهای ذکر شده سخنرانی خواهند کرد. همچنین سمپوزیم ها و میزگردهایی جهت بحث و تبادل نظر بین اساتید و کارشناسان حوزه تغذیه در نظر گرفته شده است.

کنگره تغذیه ایران یک رویداد علمی دوسالانه است که امسال با شعار «تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال» برگزار می شود.

این کنگره پس از اخذ مجوزهای لازم توانست این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کند بنابراین امسال، سومین بار است که این کنگره تحت عنوان کنگره بین المللی برگزار می شود. به گفته دکتر زرگران عضو هیئت مدیره انجمن تغذیه ایران (اتا)، انتخاب شعار تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال با این هدف بوده است که علم تغذیه، بیشتر در زندگی روزانه مردم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مرگ و میرهای ایران مربوط به بیماریهای غیرواگیر و مزمن است اضافه کرد: این بیماری ها یکسری عوامل قابل کنترل دارند که تغذیه و سبک زندگی سالم در کنترل این بیماری ها می تواند نقش داشته باشد.

دکتر زرگران اظهار امیدواری کرد که این گونه کنگره ها بتواند نقش موثری در تغییر «سبک زندگی ناسالم» داشته باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: