آیت الله اختری: خوشبینان به مذاکره با دشمن یا معارضند یا نمی‌فهمند

کدخبر: 2295225

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) گفت: مردم یمن با حمایت ملت‌های مسلمان و آزاده جهان می‌توانند این پیروزی را حفظ کنند و آل‌سعود را به ذلت بکشانند، آنها افتخار جهان اسلام هستند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، آیت الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به مناسبات روز 27 آذر گفت: امروز شاهد چندمناسبت هستیم که همگی از نظر هویت با یکدیگر در ارتباط هستند: وفات حضرت معصومه(س)، شهادت آیت الله مفتح، روز پژوهش، روز نفی خشونت و افراطی گری در جهان.

وی افزود: آیت الله مفتح شخصیتی شناخته شده در انقلاب اسلامی و مبارزه علیه طاغوت است. او جزو فعالان، پرچمداران و طایه داران حرکت انقلاب اسلامی و از پیروان امام خمینی(ره) به شمار می رود. انتخاب سالروز شهادت آیت الله مفتح به عنوان روز پژوهش یک انتخاب شایسته است، چرا که یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی پیوند و همبستگی حوزه و دانشگاه است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز بسیاری از حوزویان در دانشگاه ها مشغول به تدریس یا تحصیل هستند و از سوی دیگر بسیاری از دانشگاهیان در حوزه ها مشغول تدریس و تحصیل هستند.

آیت الله اختری با اشاره به روز جهانی نفی خشونت و افراطی گری نیز اظهار کرد: یکی از نمونه های شاخص خشونت در عصر جدید آمریکایی جنایتکار، انگلیس خون آشام، صهیونیسم کودک کش، و آل سعود جنایتکار است.

وی تصریح کرد: ایران کشوری است که بیشترین قربانی را در خشونت داده که یکی از آنها شخصیت بزرگی همچون آیت الله مفتح است، ایران کشوری است که بیشترین خسارات را از این خشونت گریها دیده و هنوز هم ادامه دارد. امروز از کشورهای آفریقایی گرفته تا افغانستان، پاکستان، عراق، یمن، میانمار و... خسارت های زیادی از خشونتگری مستکبرین جهان دیده اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: کشورهایی که سردمدار خشونت هستند برای فریب مردم روزی را با عنوان روز مقابله با خشونت و پاکسازی جهان از خشونت نامگذاری کردند. اینها دروغگو و فریبکار هستند و کمترین نقشی از این عنوان نتوانستند برای خود ایجاد کنند.

تمدن نوین اسلامی در سایه ایجاد و تقویت وحدت امت اسلامی حاصل می شود

آیت الله اختری افزود: 4 سال است دشمنان جنایات بیرحمانه ای را در یمن انجام می دهندو تنها نظاره گر هستند. سازمان ملل حتی جرأت اینکه در قالب یک قطعنامه جلوی این خشونتها را بگیرد ندارد.

وی یادآور شد: بعضی قلم به دستان و تحلیلگران که به خود می بالند و در دانشگاه ها نان ملت را می خورند از روی جهل یا غفلت یا به خاطر مزدوری با آمریکاییها همصدا شدند و حتی در برخی روزنامه ها این یاوه ها را نشر داده اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت (ع) با تاکید بر اینکه آل سعود عامل اصلی گسترش خشونت در جهان است، گفت: برخی معتقدند باید به چنین افرادی مذاکره و سازش کرد چنین افرادی که اسم خود را هم استاد دانشگاه می گذارند یا نمی فهمند، یا واقعا معارض هستند.

آیت الله اختری وحدت را تنها راه نجات مسلمین جهان دانست و افزود: بی تردید مردم یمن با حمایت ملت های مسلمان و آزاده جهان می توانند این پیروزی را حفظ کنند و آل سعود را به ذلت بکشانند. اینها افتخار جهان اسلام هستند و باید قدردان آنان بود.

وی خاطرنشان کرد: سرنوشت اقدامات جنایتکارانه دشمنان چیزی همچون از بین رفتن صدام است. ما گرچه به ظاهر از مردم مظلوم یمن دور هستیم، اما با آنها هم صداییم و باید بگویم که زوال اسرائیل همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امری قطعی است و این پیام ما به مردم مظلوم یمن است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: