پنبه تراریخته مجوز تولید نگرفته است

کدخبر: 2295258

رئیس سازمان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ​پنبه ترا ریخته از این سازمان مجوز تولید نگرفته است و تنها در صورتی امکان تولید آن وجود خواهد داشت که وزارت بهداشت و درمان سلامت آن را تایید کند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، کاظم خاوازی در حاشیه مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه در جمع خبرنگاران درباره تولید پنبه تراریخته، اظهار کرد: منتظر نظر وزارت بهداشت و درمان در این ارتباط هستیم اگر این وزارتخانه مجوزی در این باره داد، این رقم به کمیته رقم وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.

وی افزود:باید توجه داشت که وزارت بهداشت که اصلی ترین نقش را در اینباره ایفا می کند و تنها در صورتی برای تولید این محصول مجوز داده میشود که این وزارتخانه مخالفتی با تولید آن نداشته باشد و در صورت مخالفت کند به هیچ وجه به تولید پنبه ترا ریخته مجوز تولید نمیگیرد.

رئیس سازمان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: علاوه بر وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید مجوز تولید این محصول را صادر کنند آن وقت است که می تواند در فرآیند تولید و نامگذاری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است اظهار کرد: ما تنها می توانیم به لحاظ فنی و سایر موارد مرتبط، این محصول را در مزارع کنترل و نامگذاریکنیم.

علم را برای علم نمی خواهیم بلکه باید برای رفع مشکلات جامعه باشد

آبخوان داری درست اجرا می شد به اندازه یک اقیانوس آب داشتیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه صحبت های خود با اشاره اینکه بیش از 90 درصد از ارقام گندمی که در کشور برای زراعت استفاده می شود بومی است گفت: این بذور توسط مؤسسه تحقیقات اصلاحات و تهیه نهال بذر و مؤسسه تحقیقات دیم کشور، تولید و در اختیار گندم کاران قرار گرفته است. وی از تولید رقم جدیدی از برنج به نام تیسا خبرداد و گفت: این رقم از نظر عطر و بو رقیب جدید برای توده های محلی به حساب میشود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: