آذری جهرمی اعلام کرد:

کارگروه فنی طرح رجیستری به دنبال راه‌حلی برای گوشی‌های غیرفعال شده، است

کدخبر: 2295262

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکل افرادی که در زمان تعیین شده، گوشی خود را فعال نکردند، اعلام کرد کارگروه فنی در حال ارائه یک راه‌حل فنی برای این مشکل است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات درباره آن دسته از صاحبان گوشی که در زمان تعیین شده، اقدام به فعال کزرن گوشی خود نکردند و الآن گوشی تلفن همراه آنها از دسترس خارج شده، اظهار داشت: ما در ابتدای کار یک دوره سه ماهه تحت عنوان دوره پایش را تعیین کردیم برای اینکه صاحبان گوشی ها اقدام به روشن کردن دستگاه خود کنند تا گوشی آنها ثبت شود. متأسفانه برخی از افراد در این فرصت تعیین شده، تلفن همراه خود را روشن نکردند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مردم علیرغم زمانی که در طرح رجیستری به آنان داده شد، گوشی های خود را فعال نکردند و الآن می خواهند از آن استفاده کنند اما به مشکل خوردند. راه حل این موضوع این نیست که به آنها بگوییم مانند مسافر و با استفاده از پاسپورت گوشی خود را فعال کنند. ما پیگیر این موضوع هستیم و الآن کارگروه فنی در حال بررسی این مشکل است و باید منتظر باشیم تا یک راه حل فنی برای این مشکل در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ طرح ثبت تلفن همراه یا همان رجیستری از مهرماه سال گذشته به طور رسمی آغاز شد. هدف اصلی این طرح، مبارزه با قاچاق و واردات غیرقانونی تلفن های همراه به کشور است. با اجرایی شدن این طرح گوشی هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند، برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: