لطیفیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش تولید ۲۰۰ هزارتن انار در سال جاری/ کمبودی در تامین انار شب یلدا وجود ندارد

کدخبر: 2295269

یک مقام مسئول گفت: تولید ۹۱۵ هزارتن انار در سال جاری بیانگر افزایش ۲۰۰ هزارتنی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مسعود لطیفیان مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تولید انار در سال جاری را 915 هزارتن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰هزار تن افزایش یافته است.

وی سطح باغات انار کشور را 89 هزار و 600 هکتار اعلام کرد و افزود: استفاده از روش های نوین باغی موجب بهبود کمیت وکیفیت میوه انار، افزایش بهره وری آب و کاهش خسارت آفات و بیماری ها در این محصول می شود.

لطیفیان با اشاره به اینکه تمامی استان ها به جز همدان، تولیدکننده انار هستند، بیان کرد: استان های فارس با ۲۵ درصد، مرکزی ۱۱ درصد، خراسان رضوی و اصفهان ۱۰ درصد، یزد ۷ درصد و سمنان ۶ درصد از تولیدکنندگان برتر انار در کشور به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/کمبودی در توزیع میوه شب یلدا وجود ندارد

این مقام مسئول میزان صادرات انار در هشت ماهه امسال را حدود ۳۷۰۰تن با ارزش بالغ بر ۴/۷میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۴۶۰و از نظر ارزشی ۶۴۰درصد افزایش یافته است.

به گفته وی انار تولیدی به کشورهایی مانند ارمنستان، امارات، کره، عراق، عمان، ترکمنستان، قطر، آلمان، سویس، روسیه، اتریش، هند، فرانسه و پاکستان، کره جنوبی و.. صادر می شود.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه انار شب یلدا وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید انار در سال جاری و احتساب میزان مصرف، انار شب یلدا تامین است و کمبودی در عرضه وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: