رئیس کل دادگستری استان تهران:

لایحه قانون تجارت بیش از ۱۰ سال در مجلس معطل مانده است

کدخبر: 2295435

یکی از مشکلات و دردهای مزمن حوزه قضایی، اطاله دادرسی است که حل و فصل این درد جز با تأمین و به کارگیری قضات جدید امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در پنجاه و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به لزوم تخصصی و متمرکز شدن روند رسیدگی به دعاوی تجاری اظهار داشت: در حال حاضر در تهران، دادگاه اقتصادی نداریم، اما در برخی از شعب دادگاه‌های استان، مانند شعبه دادگاه شهید بهشتی، به صورت تخصصی به دعاوی تجاری رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با این حال، متأسفانه لایحه قانون تجارت، بیش از ۱۰ سال است که در مجلس، معطل بررسی و تصویب مانده که ما در ذیل این لایحه که به تائید دستگاه قضایی نیز رسیده، دادگاه‌های اقتصادی را هم تعریف کرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین تصریح کرد: یکی از مشکلات و دردهای مزمن حوزه قضایی، اطاله دادرسی است که حل و فصل این درد جز با تأمین و به کارگیری قضات جدید امکان‌پذیر نیست.

اسماعیلی گفت: البته ما با مشکل محدودیت قانونی در این مسئله مواجه هستیم. در بحث تشکیل پرونده دعاوی تجاری نیز، اگر اصحاب پرونده همکاری داشته باشند، بازه زمانی این مسئله از ۴۲ روز به ۲ روز کاهش می‌یابد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: