در گفت و گو با فارس

ناصری: فوتسال ارزان تر از کالای ایرانی است/ فدراسیون فوتبال باید از پیشکسوتان استفاده کند

کدخبر: 2295450

بازیکن سابق تیم ملی گفت: فوتسال خیلی ارزان‌تر از کالای ایرانی شده و به نظرم کالاهای ایرانی برای فروش باید از این رشته الگوبرداری کنند.

رضا ناصری در گفت‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ بعد از استعفای علی کفاشیان و انتخاب داود پرهیزگار به عنوان سرپرست کمیته فوتسال گفت: در همین ابتدا به پرهیزگار به خاطر انتخابش به عنوان سرپرست جدید فوتسال تبریک می گویم اما یک سوال همواره برای اهالی فوتسال مطرح است؛ چرا هیچ وقت فدراسیون فوتبال سعی نمی‌کند از پیشکسوتان فوتسال و کسانی که خاک خورده این رشته هستند برای پست‌های مدیریتی کمیته فوتسال استفاده نمی‌کند؟

وی در ادامه تسریع کرد: همه ما بعد از تصویب قانون بازنشستگی در مجلس توقع داشتیم که حداقل مدیری که فدراسیون فوتبال برای فوتسال انتخاب می‌کند فردی فوتسالی باشد من با پرهیزکار هیچ‌گونه مشکلی ندارم و وی فردی خوب و ورزشی است و می دانم وی سالها در فدراسیون فوتبال فعالیت دارد و قصد بی احترامی ندارم منظور من این است وقتی که ما در فوتسال این همه پیشکسوت و مدیر فوتسالی داریم چرا نباید از آنها استفاده کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی همچنین در رابطه با شرایط کنونی فوتسال گفت: در حال حاضر شرایط فوتسال از نظر اقتصادی و جذب بازیکن بسیار خراب است و من فکر می‌کنم فوتسالی که یک زمانی حرف اول را در ورزش کشور می‌زد الان در سطح 6 و5 هم ورزش کشور هم محسوب نمی‌شود. بازیکنان این رشته از لحاظ مالی خیلی فقیر هستند وقتی بازیکنان حرفه‌ای ما پولی دریافت ندارند. باعث کوچ آنها از کشور به تیمها و باشگاه‌های خارجی درجه ۳ می‌شود و همین موضوع باعث شده که بازیکنان داخلی و باشگاهی هم شغل دوم داشته باشند و این موضوعات نمی‌تواند برای تیم‌های ملی ما خوب باشد .

وی افزود: فوتسال ایران خیلی ارزان شده و این رشته ارزان‌تر از کالای ایرانی است و به نظرم کالاهای ایرانی برای فروش باید از فوتسال الگوبرداری کنند اگر یک نگاه سطحی داشته باشیم متوجه می شویم که بازیکنان باشگاه‌ها تیم‌های خود را رها کردند و بجای حضور در لیگ سعی می‌کنند با تیم‌های کارگری و بانکی قرارداد ببندند تا شاید بتوانند مشکلات مالی خود را برطرف کنند که این موضوع ناراحت کننده است.

ناصری همچنین در مورد انتخاب نفر بعدی که قرار است به ریاست کمیته فنی فوتسال برسد گفت: امیدوارم حداقل مسئولین فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال فردی را برای ریاست کمیته فنی انتخاب کنند که وی حداقل سابقه‌ای در فوتسال داشته باشد و این قدرت را داشته باشد که قوانین فوتسال را بازنگری کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم کسانی راس کار فوتسال قرار بگیرند که واقعا دلشان برای برای این رشته بسوزد و ذینفع نباشند و این افراد بتوانند با برنامه‌ریزی دقیق و متنوع برای توسعه و پیشرفت فوتسال تمام تلاش خود را انجام دهند. البته موضوع مهمی که وجود دارد و من در اینجا هشدار می‌دهم در حال حاضر علاقمندی جوانان به فوتسال به دلیل مشکلات اقتصادی کم شده و این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای تیم‌های ملی باشد. من از مسئولین کمیته فوتسال می‌خواهم روی این موضوع تمرکز داشته و به دنبال علت کم شدن بازیکن در سطح باشگاهها باشند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: