معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

متعهد به ایجاد اشتغال برای حداقل ۶۰ هزار نفر هستیم

کدخبر: 2295465

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نخستین نشست مسئولان ستادهای کارآفرینی و اشتغال دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ایجاد بستر و فرهنگ کارآفرینی در بخش سلامت تاکید کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نخستین نشست مسئولان ستاد‌های کارآفرینی و اشتغال دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ایجاد بستر و فرهنگ کارآفرینی در بخش سلامت تاکید کرد.

در این نشست که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، سید علی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت باقدردانی از اقدامات انجام‌شده در حوزه اشتغال و کارآفرینی و اجرای برنامه‌های مرتبط، گفت: باید در نظر داشت که اشتغال و کارآفرینی کمی متفاوت از کار‌های دولتی معمولی است و برای موفقیت در این امر مهم، حتما لازم است از تجربیات دیگران استفاده کرده و ابتکار و خلاقیت بیشتری به خرج دهیم.

باید از اختیارات قانونی خود فضایی مناسب را برای کار دیگران ایجاد کنیم

وی کارآفرینی را تعبیری از صفت رازقیت خداوند دانست و افزود: خداوند رزاق است و برای تقویت این خُلق الهی در خود، باید به سوی کارآفرینی حرکت کرده و بکوشیم از مجموعه اختیارات قانونی خود، فضایی مناسب را برای کار دیگران ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت منابع وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی در دو سطح راهبردی و استراتژی را برای موفقیت در این زمینه لازم دانست و گفت: برای برخورداری از استراتژی جامع در حوزه کارآفرینی، باید نگاهی بلندمدت داشته و از منابع محیط در حال تغییر و به‌ویژه بازار مشتریان، ارزیابی صحیح داشته باشیم.

ضرورت ایجاد بستر و فرهنگ کارآفرینی در حوزه سلامت

وی بر نیاز به ایجاد بستر و فرهنگ کارآفرینی در بخش سلامت تاکید کرد و افزود: معاونت توسعه وزارت بهداشت در اجرای برنامه‌های عملیاتی سالانه متعهد به داشتن یک هدف‌گیری شده است و آن ایجاد اشتغال برای حداقل ۶۰ هزار نفر در حوزه سلامت به صورت سالانه است که با کمی تلاش بیشتر و ساماندهی درست برای استفاده بهینه از منابع موجود، بیشتر از آن حاصل می‌شود.

صدرالسادات با اشاره به اینکه همکاران مسئول باید اهمیت بسیار بالای این حوزه را باور کرده و با هدایت مدیران ارشد و بدنه کارشناسی به این سمت، آن‌ها را باورمند و توانمند کنند، گفت: انتخاب افراد علاقه‌مند و کاردان که متمرکز در این حوزه باشند، بسیار مهم است تا بتوانند با در اختیار گرفتن ابزار مناسب، با جدیت برای آن وقت گذاشته و با سرعت منطقی و مناسب پیش روند.

لزوم استفاده از فارغ‌التحصیلان جویای کار حوزه سلامت

وی بر استفاده از فارغ‌التحصیلان جویای کار حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: هرچه میزان هماهنگی هم در بخش‌های مختلف دانشگاه و هم بین سازمانی بیشتر باشد، توفیق در این حوزه بیشتر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر نیاز به شناسایی دستورالعمل‌های مزاحم و حرکت به سوی اصلاح آن‌ها گفت: نقش ما، واسطه‌ای و هماهنگ‌کننده بین درون دانشگاه و بیرون و بانک‌ها است و مهم این است که این نقش را که حساسیت و پیچیدگی بیشتر و شکل متفاوت‌تری دارد، به‌درستی شناسایی و ایفا کنیم.

وی برگزاری این نشست‌ها را در رفع موانع موجود لازم دانست و با تاکید بر نیاز به رصد دقیق انحراف عملکردی برنامه انجام تعهدات، افزود: بسیار امید دارم که با وجود افراد علاقه‌مند و مجموعه توانمند در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، به‌عنوان یک دستگاه برتر در این حوزه شناخته شده و عقب‌ماندگی موجود را با توکل به خدا رفع کنیم که این کار هم به تشویق و هم به توانمندسازی نیاز دارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: