مایکروسافت در پایان سال ۲۰۱۸ ارزشمندترین شرکت فناوری جهان شد

کدخبر: 2299378

مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اپل در پایان سال ۲۰۱۸ به عنوان ارزشمندترین شرکت فناوری جهان اتنخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان در پایان سال ۲۰۱۸ با ربودن گوی سبقت از شرکت اپل به ارزشمندترین شرکت فناوری در جهان تبدیل شد.

دو شرکت آمازون و اپل در طول سال ۲۰۱۸ جنگ تجاری سختی با یکدیگر داشتند و هر کدام تلاش می کردند با روش های گوناگون مشتریان بیشتری را نسبت به خرید محصولات خود ترغیب کنند و به عنوان برترین و ارزشمندترین شرکت آمریکایی، با ارزش بیش از یک تریلیون دلار انتخاب شوند.

با وجود این رقابت تنگاتنگ بین اپل و آمازون در طول سال گذشته، در بیشتر مواقع اپل با اختلافی بسیار ناچیز بالاتر از آمازون قرار داشت. لازم به ذکر است تحلیل گران بازار های تجاری با بررسی میزان درآمد های آمازون اعلام کردند این شرکت از ۲۰۱۶ تا کنون رشدی ۳۰۰ درصدی را در زمینه کسب بازار های تجاری تجربه کرده است.

در حالی که آمازون رشد بسیار زیادی را از لحاظ سودآوری طی چند سال گذشته تجربه کرده است، سال ۲۰۱۸ نه برای این شرکت و نه برای اپل از لحاظ فروش در بازار های جهانی مطلوب نبود. این کاهش فروش سبب شد سهام اپل با افت ۳۲ درصدی به ۷۴۸.۵ میلیارد دلار و سهام آمازون نیز با سقوط ۲۷ درصدی به ۷۳۴ میلیارد دلار برسد. کاهش چشمگیر سهام و ارزش تجاری اپل و آمازون فرصت طلایی برای مایکروسافت به وجود آورد تا با جلب نظر خریداران در سراسر جان فروش خود را بیش از گذشته افزایش دهد و به رتبه تجاری بالایی دست یابد.

بررسی میزان فروش و سودآوری شرکت های مطرح فناوری جهان در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد در پایان این سال شرکت مایکروسافت با ارزش تجاری بیش از ۷۸۰ میلیارد دلار و پشت سر گذاشتن تمامی رقبا موفق شد رتبه اول را از لحاظ ارزش سهام تجاری به دست آورد. کارشناسان بازار سرمایه و تجارت تکنولوژی، علاوه بر کاهش ارزش سهام آمازون و اپل، معرفی و تولید محصولاتی چون تبلت های سرفیس گو (Surface Go) و سرفیس گو پرو ۶ (Surface Pro ۶) را در کسب چنین رتبه ای دارای تاثیر بسزایی دانستند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت گوی سبقت در جذب بازارهای جهانی را از اپل ربود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: