در خواست سعید جلیلی از دانشگاهیان ؛

برجام را بررسی کنید

کدخبر: 2299623

سال ۹۲ گفتید میخواهیم مذاکراتی را شروع کنیم که تحریم ها را بردارد، حالا میگویید اولویت ما برداشتن تحریم ها نبود؟! چه کسی شعار داد هم سانتریفیوژ باید بچرخد هم چرخ کارخانه‌ها؟ چه کسی سال گذشته گفت ما بمانیم سایر تحریم ها را نیز برمیداریم؟ آیا با ریختن بتن در تاسیسات، انصراف از ۱۰۰ حق هسته‌ای،از بین بردن زحمات ده‌ساله دانشمندان و برداشتن ۱۳هزار سانتریفیوژ، حقوق ملت را تثبیت کردید؟! ما دعوایی با کسی نداریم؛ نگذاریم با پوشانده شدن واقعیت ها و مسائل اصلی، عده‌ای یک آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنیم

نسیم آنلاین نماینده رهبرانقلاب اسلامی در شورایعالی امنیت ملی کشور شب گذشته در آئین بزرگداشت 9 دی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ایراد نکات مهمی پیرامون مسائل کشور پرداخت و گفت: شیاطین در برابر تمام حرکت‌های خوب می‌ایستند و در انقلاب ما نیز این جریان دیده‌شده؛ از ترور و فشار سیاسی تا جنگ تحمیلی و امروز نیز دشمنان ما به‌صراحت اعتراف می‌کنند که هر کاری توانستند، کرده‌اند و اگر کاری انجام نداده‌اند نیز، قادر به انجام آن نبوده‌اند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه گردهمایی 9 دی برای یادآوری و تذکر است، اظهار داشت: این یادبود برای آن است تا بتوانیم در ادامه حیات فردی، اجتماعی و سیاسی در سطح بزرگ یک ملت، با قوت این حیات را ادامه داد و این مربوط به تجارب و حافظه یک ملت است؛ البته بدان معنی نیست که فتنه‌های جدیدی بروز نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه غبارها برخی اوقات مانع از حرکت می‌شود، افزود: ما در مسیر 40 ساله انقلاب موانع جدی داشته‌ایم و این طبیعی است که هر حرکت حق طلبانه که شکل می‌گیرد، قطعاً موانعی خواهد داشت و این سخن قرآن است.

جلیلی افزود: شیاطین در برابر تمام حرکت‌های خوب می‌ایستند و در انقلاب ما نیز این جریان دیده‌شده؛ از ترور و فشار سیاسی تا جنگ تحمیلی و امروز نیز دشمنان ما به‌صراحت اعتراف می‌کنند که هر کاری توانستند، کرده‌اند و اگر کاری انجام نداده‌اند نیز، قادر به انجام آن نبوده‌اند.

دبیر سابق شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: ترامپ امروز می‌گوید 7 هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و کسی در عراق به استقبال ما نیامد و یا رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنگام رفتنش گفت که در 5 سال حضور در سوریه موفق نشدیم، چون ایران مانع ما بود و این اعتراف صریح و رسمی آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها راهبردهای مشخصی را در قبال ایران دنبال کرده‌اند همچون «مهار دوگانه» یا «تغییر رفتار» و این را رسماً عنوان و اعمال کرده‌اند و سؤالی که وجود دارد این است که چرا باوجوداین هزینه، جواب نگرفته‌اند؟ آن‌ها می‌گویند پیش‌ ازاین در دنیا، فعال مایشاء بودیم و هر کاری اراده می‌کردیم، انجام می‌دادیم اما حالا این‌گونه نیست.

جلیلی با اشاره به پرچم‌داری نظام اسلامی در جهان امروز، افزود: آن‌ها نگرانی‌شان این است که پدیده‌ای در جهان شکل‌گرفته که نه‌تنها مقاومت می‌کند بلکه پیشرفت می‌کند و تکثیر نیز می‌شود.

در ازای صرف نظر از ۱۰۰ حق هسته‌ای چه بدست آورده‌ایم؟

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در معاهده پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای (NPT) می گویند که هیچ کشوری به جز پنج کشور، مابقی نباید سلاح کشتار جمعی داشته باشند.

جلیلی افزود: وقتی می‌گوییم چرا نظام سلطه این مناسبات ناعادلانه را شکل داده و چرا چند کشور امتیاز وتو داشته باشند، منطق قدیم استکبار می‌گوید چون زور ما بیشتر است و حالا ملتی میگوید نه! و می‌خواهد در برابر این زور و منطق اشتباه بایستد. او میخواهد در این نرم افزار اخلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: آن‌ها با ما مذاکره می‌کنند و وقیحانه می‌گویند برد شما تا جایی است که به برد من لطمه نخورد؛ چرا؟ چه کسی می‌تواند یک ملت را از حق مشروع خود منع کند؟ در کدام نرم افزار انقلاب اسلامی چنین چیزی پذیرفته است؟

جلیلی افزود: اینکه مطرح می‌شود از 100 حق انصراف دهید که 23 حق آن در حوزه تحقیق و توسعه است، از سوی همین‌ها که مدعی علم و توسعه هستند، مطرح‌شده و مدارک آن موجود است؛ حق‌هایی که برجام از کشور گرفت. اینها را در دانشگاه باید مطالعه کرد، اینها غبار هایی است که بلند می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر این غبار ها برطرف نشود و روشن شدن آن مطالبه نگردد، آنوقت عده ای میخواهند کف بزنند که برجام2 شکل بگیرد؛ ابتدا برجام یک را حساب بدهید بعد برای برجام2 کف بزنید!

وی خاطرنشان کرد: خود آنان به‌صراحت می‌گویند ایران تمام تعهدات را در برجام انجام داد حتی بیشتر از آن؛ آژانس اعلام کرد که ما گفتیم 130 تن آب سنگین یا 300 کیلو مواد داشته باشید، اما ایران به کمتر از این هم راضی شد.

جلیلی تصریح کرد: تجربه برجام چه شد؟ عده‌ای گفتند گفت‌وگو کنیم تا مشکلات را حل کنیم و همه گفت‌وگوها انجام شد؛ آیا طرف مقابل به گفت‌وگو متعهد بود؟ از حقی از خود کوتاه آمد؟ او کلاً از برجام خارج شد و حالا می‌گوید فشارها را می‌خواهم بیشتر هم کنم!

تجربه برجام و حافظه تاریخی، سرمایه امروز ملت است

دبیر سابق شورای امنیت ملی با بیان اینکه تجربه برجام و حافظه تاریخی، سرمایه امروز ملت است، افزود: آیا نباید این سرمایه را حفظ کرد که دیگر دچار چنین مسیری نشویم؟ آیا همه این‌ها برای این بود که آخرش بگوییم آمریکا سقوط اخلاقی کرد؟ اینکه یعنی 65 سال از ملت عقب بودن؛ چراکه ملت 65 سال پیش و در سال 32 سقوط اخلاقی آمریکا را فهمید.

جلیلی در ادامه گفت: عده‌ای گفتند ما اصلا اولویت‌مان از مذاکره برداشتن تحریم ها نبود و ما دنبال چیز دیگری بودیم! به همین صراحت! این توافق ژنو خودتان است؛ سال 92 وقتی آمدید امضاء کردید چه گفتید؟ گفتید میخواهیم گفتگوهایی را شروع کنیم که به طور جامع تحریم های مرتبط با هسته‌ای، شورای امنیت، چندجانبه و ملی که مربوط به آمریکا است را برمیدارد؛ بعد حالا به صراحت بیان میکنید که اولویت ما این نبود؟

سال ۹۲ و ۹۶ می‌گفتند مذاکره کنیم تا تحریم‌ها برداشته شود امروز می‌گویند اولویت ما برداشتن تحریم‌ها نبود

وی خاطرنشان کرد: چه کسی شعار می‌داد، هم سانتریفیوژ باید بچرخد هم چرخ کارخانه ها؟چه کسی سال گذشته باز شعار داد که اگر ما بمانیم میتوانیم بقیه تحریم ها را نیز برداریم؟ آیا باید به همین سادگی حافظه ملت را پاک کنیم؟ بعد میگویید میخواستیم حق هسته‌ای ملت را تثبیت کنیم؟ آیا حق هسته‌ای ملت با ریختن بتن در تأسیسات او تثبیت میشود؟ از 100 حق او انصراف بدهید، حقوق دیگر او تثبیت میشود؟ 13 هزار سانتریفیوژ را بردارید، 10 هزار کیلو مواد هسته‌ای که 10 سال برای آن زحمت کشیده شده را از کشور خارج کنید، آیا این اسمش می‌شود تثبیت؟ و بعد بگویید ما همچنین قولی نداده بودیم؟

جلیلی با بیان اینکه بحث ما فردی نیست، افزود: ؛ بحث ما این است که نگذاریم با پوشانده شدن واقعیت ها و مسائل اصلی، عده‌ای یک آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنند. اگر می‌گویید آمریکا سقوط اخلاقی کرده، ملت ما نشان داده که همین آمریکا را می‌توان با مقاومت سر جای خود نشاند به‌طوری‌که اعتراف کند 7 هزار میلیارد دلار خرج کردم و نتیجه نگرفتم.

دبیر سابق شورای امنیت ملی همچنین نیز گفت: اگر مسیر های موفق را خوب شناسایی نکنیم و اجازه بدهیم مسیر های ناموفق را با تحریف به شکل دیگر نشان بدهند، یعنی به ملتی هزینه های مضاعف بخواهد تحمیل بشود.

فتنه جدید دشمن لاپوشانی واقعیت پیشرفت‌های ملت ایران است

عضو تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که امروز برخی می‌گویند فتنه جدید چیست و چگونه فضا ممکن است غبارآلود شود و ما مقابل آن باید چه اقدامی کنیم، افزود: یکی از حرکت‌های اصلی دشمن این است که اگر نمی‌تواند جلوی این حرکت را بگیرد و یا او را براندازی کند، حداقل آن را بپوشاند و در این راستا با کمک رسانه‌های خود، حرکتی را راه می‌اندازد که در این 40 سال موفقیتی در کشور نبوده و آن را تبدیل به یک باور عمومی می‌کند تا حتی افراد نتوانند در دفاع از انقلاب، سخن‌گویند.

جلیلی ادامه داد: آیا حدود 250 شبکه ماهواره‌ای بر فضای ایران برای پُر کردن اوقات فراغت مردم ایران است؟ آنان که ایران را تروریست می‌دانند و به دنبال تحریم های فلج کننده هستند؛ مسئله این است که می‌فهمند که اگر موفقیتی شکل‌گرفته حاصل نرم‌افزار انقلاب اسلامی است و باید در این نرم‌افزار اختلال ایجاد کنند، نرم‌افزاری که از جنس مارکسیسم نیست که شجره خبیثه‌ای باشد و چند صباحی بیاید و برود.

وی تصریح کرد: دشمن می‌گوید 5 قرن تمدن من رقیب نداشته و امروز یک تمدن جدید بروز کرده که قابلیت‌های بسیاری دارد، پس نباید گذاشت دیده ‌شود و خود را نشان دهد.

دبیر سابق شورای امنیت ملی ادامه داد: فتنه 88 نیز همین بود؛ او که ادعای دموکراسی میکرد دید که یک نمونه‌ای از مردم سالاری وجود دارد که نمیگذارد آراء مردم وتو شود، هم در آن رقابت وجود دارد و هم مشارکت؛ همان کسانی که به اسم جمهوریت علیه اسلامیت پنجه می‌کشیدند، پس‌ازآن علیه جمهوریت بلند شدند. همین کسانیکه امروز با مستبدترین حکومت های منطقه متحد هستند، اشک تمساح میریختند و از بعضی اسم میبردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موفقیت های چهل ساله‌ای که آنها سعی در پوشاندن آن دارند باید نشان داده شود. افزایش 23 سال امید به زندگی در ایران پس از انقلاب مستند به مواردی که سازمان‌های خود آن‌ها مانند WHO اعلام می‌کنند یا اینکه ایران در موارد دیگر جزو 10 کشور اول جهان شده، همگی پیشرفت است؛ البته انقلاب به قله‌ها نگاه می‌کند و به حداقل راضی نمی‌شود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که اجازه ندهیم دشمن کیلومتر دستاوردهای انقلاب را صفر کند، لذا نباید متوقف شد و سرعت را باید بیشتر و ایرادها را برطرف کرد که امروز اتفاقاً یکی از موضوعات اصلی همین است و برخی با تغییر نگاه سعی در این دارند که مسائل اصلی را به مسائل فرعی تبدیل کنند و توان ملی را در آن ها صرف کنند. قبلا نیز گفته ام که میخواهند مسائل زرد و حاشیه‌ای را به جای مشکلات اصلی جامعه عنوان کنند تا از آنها غفلت شود. یک دفعه با یک موضوع دست چندم یا کاذب، دانشگاه و دانشجو و یا فضای رسانه‌ای ما درگیر آن شود؛ این همان غبارآلود کردن فضاست. نباید اجازه بدهیم غبارهایی بلند شود که از یک طرف موفقیت های شما پوشانده شود اگر فتنه ای در کشور همچون سال 88 ایجاد شود فتنه پیش رو فتنه زرد است.

دبیر سابق شورای امنیت ملی همچنین گفت: آن‌ها در مقطعی بحث فروپاشی کشور را مطرح می‌کردند، خب اگر ایران ضعیف بود، پس چرا این‌قدر عربده‌کشی می‌کردند؟ اینقدر نیروهای مختلف را بسیج میکردند؟

جلیلی افزود: در نظام سلطه‌ای که آنان درست کرده‌اند، پدیده‌ای به نام ایران ایستاده و مقاومت کرده و یکی گفته پادشاه لخت است و فعال مایشاء نیست، اما آنان سعی می‌کنند آنچه این موفقیت را شکل داده، مختل کرده و آن نرم‌افزار انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌فهمند آنچه این موفقیت‌ها را شکل داده اسلام ناب است، پس اسلام آمریکایی را جلو می‌کشند و می‌خواهند ما را از اصل مبارزه منصرف یا منحرف کنند؛ نمونه آن نیز نسخه‌های بدلی از اسلام در سال‌های اخیر بود.

در انتهای مراسم جلیلی در پایان سخنان خود نیز به پرسش‌های دانشجویان حاضر پاسخ داد.

ارسال نظر: