دبیرعلمی کنگره بین‌المللی صرع مطرح کرد

لزوم حمایت بیمه‌ها از خدمات درمانی بیماران مبتلا به «صرع»

کدخبر: 2301643

دبیرعلمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به هزینه‌های بالای درمانی بیماران مبتلا به صرع گفت: لازم است در زمینه پوشش بیمه‌ای اقدامات درمانی و تشخیصی این بیماران اقدام جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مرجان اسداللهی متخصص مغز و اعصاب و دبیرعلمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع در نشست خبری، اظهار داشت: پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع ایران در محل سالن همایش‌های رازی از تاریخ سوم لغایت پنجم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی درخصوص مباحث این همایش اظهار داشت: مباحثی نظیر تشخیص و نحوه درمان بیماری صرع، صرع در دوران بارداری، بروز صرع در بیماران کلیوی و پیش‌نیازهای جراح صرع در این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

اسداللهی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد مبتلا به صرع به صورت واقعی به این بیماری مبتلا نیستند و بیماری‌شان منشاء روانی دارد به طوری که آمارها نشان می‌دهد حدود 20 درصد بیماران صرع واقعی ندارند.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع خاطرنشان کرد: در این کنگره 6 مهمان خارجی از اساتید برجسته کشورهای اروپایی و کشور ژاپن حضور خواهند داشت؛ همچنین مقالاتی از متخصصان و دانشجویان داخل کشور در این همایش پذیرفته شده که به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به بیماری صرع در زمان بارداری توضیح داد: خانم‌های مبتلا به صرع باید توجه داشته باشند که بیماری آنها در زمان بارداری باید تحت کنترل قرار گیرد و سه ماهه قبل از بارداری از داروی اسید فولیک استفاده کنند؛‌همچنین این افراد باید از استرس، بی‌خوابی و غذا خوردن دیر هنگام اجتناب کنند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که برای کنترل بیماری صرع گروهی از متخصصان نظیر نورولوژیست‌ها، رادیولوژیست‌ها، جراح مغز و اعصاب و روانپزشک اقدام به کارهای درمانی می‌کنند و معمولا یک سوم بیماران مبتلا به صرع مقاوم به دارو هستند که با انجام روش‌های تشخیصی و درمانی محل تشنج آنها مشخص شده و در صورت نیاز درمان‌های جراحی به آنها پیشنهاد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به هزینه‌های بالای درمانی بیماران مبتلا به صرع گفت: لازم است در زمینه پوشش بیمه‌ای اقدامات درمانی و تشخیصی این بیماران اقدام جدی صورت گیرد.

کمبود کاذب داروی بیماران صرع

در ادامه این نشست خبری کوروش قره‌ گزلو متخصص مغز و اعصاب و رئیس هیات مدیره انجمن صرع ایران تشخیص زودهنگام بیماری صرع را یکی از اقدامات مهم برای کنترل این بیماران دانست و عنوان کرد: تشخیص زودهنگام کمک زیادی به بیماران مبتلا به صرع می‌کند تا بیماری آنها سریع‌تر کنترل و درمان شود که این موضوع می‌تواند از تحمیل هزینه‌های سنگین به خا نواده‌ها جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر داروهای بیماران مبتلا به صرع در دسترس قرار دارد و در مقطعی بیماران به دلیل نگرانی به دنبال خرید بیش از حد دارو رفتند و با کمبود کاذب داروهای بیماران صرعی مواجه شدیم که در خوشبختانه در حال حاضر میزان این داروها کم نیست و لازم است در این زمینه سیاه‌نمایی صورت نگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: