«بودجه‌نویسی اشکالات بسیاری دارد»

کدخبر: 2301764

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:علی رغم ادعای همه دولت‌های گذشته تقسیم بودجه براساس شاخص‌ها اتفاق نیفتاده است.

- اخبار سیاسی -

محمد قسیم عثمانی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور در مجلس، گفت:بودجه نویسی کشور دارای اشکالات بسیاری است، متاسفانه اینکه بگوییم بودجه 98 با استراتژی متفاوتی نسبت به بودجه های گذشته نوشته شده، برداشت نادرستی است.علی رغم ادعای همه دولت های گذشته تقسیم بودجه براساس شاخص ها اتفاق نیفتاده است و امیدواریم در آینده شاهد بودجه نویسی براساس شاخص ها باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه منطقه ای و بخشی به بودجه در تمامی سنوات گذشته نیز بوده و این موضوع مختص بودجه 98 نیست و متاسفانه این نوع نگاه آسیب جدی برای بودجه محسوب می شود، ادامه داد:استانی شدن انتخابات مجلس می تواند بخشی از نگاه منطقه ای به بودجه را هرچند نه به طور کامل، حل کند.

دستور جهانگیری به دستگاه های دولتی برای دفاع از لایحه بودجه 98

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با استانی شدن انتخابات مجلس حداقل جنگ بین جذب اعتبارات و منابع برای شهرستانها تبدیل به جنگ برای استانها خواهد شد. به نظرم این خود یک گام رو به جلو برای تدوین و تصویب بودجه های سالانه کشور خواهد بود.

نمایندگان بوکان در مجلس تصریح کرد: امیدواریم کمیسیون تلفیق بودجه 98 در بررسی بودجه سال آینده نگاه ملی را لحاط کند چرا که نگاه بخشی و منطقه ای به بودجه در سنوات گذشته نشان داده که آسیب های جدی به کشور وارد کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: