درخواست پمپئو از عبدالمهدی در رابطه با ایران

کدخبر: 2301935

یک منبع عراقی اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق خواستار کاهش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق خواسته است که فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق را کاهش دهد.

وی افزود که سفر اخیر پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به عراق بیشتر بر روی پرونده های اقتصادی و چگونگی پایبندی عراق به تحریم های ضدایرانی آمریکا تمرکز داشت.

این منبع عراقی در ادامه گفت که آمریکا نگران ارسال اموال به ایران از طریق برخی احزاب و شخصیت‌های هم پیمان ایران است تا برای رهایی این کشور از تحریم‌ها به آنان کمک کنند.

وی گفته است که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به پمپئو اعلام کرده است که عراق بر اساس منافع خود عمل می‌کند و همه احزاب و شخصیت ها به موضع رسمی دولت عراق پایبند هستند.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر روز چهارشنبه خود به عراق به طور جداگانه با رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

پمپئو، در جریان این سفر مورد استقبال عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق قرار گرفت. طرفین در جریان این دیدار به بررسی موضوع عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه پرداختند.

پمپئو تاکید کرد که کشورش قصد دارد مسأله خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را به طور تدریجی، منظم و با هماهنگی و همکاری عراق عملی سازد.

نخست وزیر عراق نیز در جریان این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه به ویژه در زمینه جنگ علیه گروه تروریستی داعش و همکاری در زمینه اقتصاد و انرژی تصریح کرد: عراق کشوری دموکراتیک است که شاهد تغییر و تحولی چشمگیر بوده است و بغداد به برقراری ثبات در منطقه و ایجاد روابط عادی با کشورهای عربی و دوست و تمامی کشورهای همسایه تمایل دارد.

در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن از دولت عراق و تلاش‌های آن برای گسترش امنیت و احیای اقتصاد عراق حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: