تدابیر پرتغال درصورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا

کدخبر: 2301978

با وجود اختلافات در پارلمان انگلیس درباره برکسیت، دولت پرتغال تدابیری برای خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، از جمله تسهیل سفر گردشگران انگلیسی به این کشور اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت پرتغال روز جمعه تدابیری برای برکسیت ( خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ) بدون توافق، از جمله تسهیل سفر گردشگران انگلیسی به آن کشور اتخاذ کرد.

این در حالی است که تنها چند روز تا رای گیری در خصوص برکسیت در پارلمان انگلیس زمان باقی است و اختلافات در این مورد همچنان ادامه دارد.

ادواردو کابریتا وزیر کشور پرتغال در تشریح تدابیری که لیسبون از ماه نوامبر آن ها را بررسی می کند، گفت: این گردشگران از روادید معاف می شوند. وی افزود: «در حال حاضر ما بر اساس تعداد این گردشگران روی ایجاد مسیر های خاص آن ها در فرودگاه ها کار می کنیم تا ورود و خروج اتباع انگلیس تسهیل شود.»

سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر انگلیسی از مسیر هوایی وارد پرتغال می شوند.

وزیر کشور و نیز آگستو سانتوس سیلوا وزیر امور خارجه همچنین از انگلیسی های ساکن در پرتغال خواستند پیش از ۲۹ مارس، تاریخ پیش بینی شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در شهرداری ها ثبت نام کنند.

دولت پرتغال همچنین قصد دارد تعداد کارمندان کنسولگری پرتغال در انگلیس را برای پاسخگویی به موضوعات مربوط به برکسیت افزایش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: