شفیعی در گفتگو با مهر:

تحریم ایران به بهانه گروه‌های تروریستی توسط اروپا «جرم» است

کدخبر: 2302129

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اینکه اروپا به گروه های معارض جمهوری اسلامی ایران پناه داده و به بهانه همان گروه ها ایران را تحریم می کند، یک جرم و خلاف مضاعف از سوی آنها است.

نوذر شفیعی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات اخیر اتحادیه اروپا در قبال ایران گفت: هر کشوری باید مسیر آینده خود را روشن کند، به طور مثال اگر اروپا به دنبال ارتباط و همکاری با ایران هست باید از طرح برخی بهانه‌تراشی های جزئی علیه ایران پرهیز کند.

وی گفت: اینکه برخی در داخل این طور مطرح می‌کنند که نباید رفتار طرف مقابل مغایر روح برجام باشد به این معناست که اصل بر همکاری بین کشورها است و نباید اتفاقی بیفتد که همکاری و تعامل میان کشورها را خدشه دار کند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان این مطلب که اگر اراده اروپا تداوم همکاری و ارتباط با ایران است، نباید کاری کند که این مساله دچار تزلزل شود، افزود: نباید این مسئله را فراموش کنیم که خاک کشورهای اروپایی به محل تجمع گروه های معارض ایران اعم از گروه های تجزیه طلبی همچون گروه الاحوازیه و یا گروه های براندازی چون سازمان منافقین بدل شده است که اساسا با تعامل و همکاری سازگاری ندارد.

شفیعی تصریح کرد: به بیان دیگر، کشورها نباید به محل تجمع و پناهگاهی برای گروه‌های برانداز دیگر کشورها تبدیل شوند. از طرفی باید بدانیم که نقطه آغاز هر تحولی در روابط میان ایران و اروپا خود کشورهای اروپایی هستند و اگر ایران هم رفتاری در قبال آنها نشان می دهد، صرفاً عکس العملی به سیاست‌ها و رویکردهای آنها است.

وی اظهارداشت: اینکه اروپا به گروه های معارض جمهوری اسلامی ایران پناه داده و به بهانه همان گروه ها ایران را تحریم می کند این یک جرم و خلاف مضاعف از سوی آنها است چرا که اگر آنها اراده سیاسی در تداوم همکاری با ایران دارند، نباید به این گروه‌ها در داخل خاک کشورهای خود اجازه فعالیت دهند.

شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید همچنان در قالب برجام با اروپا همکاری‌های خود را ادامه دهد و به اعتقاد من وزارت خارجه باید دستور کار جداگانه‌ای در خصوص حضور و فعالیت گروه‌های معارض و براندازی چون منافقین در خاک کشورهای اروپایی در گفتگوهای میان ایران و اتحادیه اروپا ایجاد شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: