استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو: هند اقدامات آمریکا علیه ایران را غیر قانونی می‌داند

کدخبر: 2302205

یک استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو هند تاکید کرد که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تشدید آن، هند بر همکاری با ایران در چارچوب پروژه چابهار تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، راما کریشنان در سخنرانانی در نشست تخصصی "همکاری ایران، هند و افغانستان در پروژه چابهار" با اشاره به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر ضرورت همکاری و تعامل میان کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: در این فضا تعامل کشورها بسیار حایز اهمیت است و مقوله چابهار می‌تواند زمینه‌ساز این مساله باشد.

وی درباره ضرورت توسعه زیرساخت‌های منطقه‌ای به فرصت‌هایی پیش روی کشورهای منطقه با وجود حضور قدرت های هژمونیک اشاره کرد و گفت: بندر چابهار فرصتی است در این چارچوب که باید به آن توجه کرد. همکاری‌های سه جانبه کشورهای ایران هند و افغانستان فقط مربوط به سطح دیپلماتیک نیست بلکه در پایین‌ترین سطوح شاهد شکل گیری تعامل ها هستیم و این پیام مهمی است به دنیا که با وجود تلاش برای استیلای هژمونی قدرت‌های بزرگ در منطقه چنین تعامل ها و همکاری‌هایی شکل می‌گیرد.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: برای هند، چابهار بسیار مهم است، اول به خاطر فضایی ارتباطی و اقتصادی که میان دو کشور ایجاد می‌کند و دوم زمینه‌سازی برای همکاری‌های استراتژیک.

وی تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های اقتصادی ارتباطی فراهم نباشد، این مساله بر همکاری های استراتژیک تاثیر می‌گذارد چرا که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

کریشنان همچنین درباره سفر اخیر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به هند اظهار کرد: مخاطب پیام سفر آقای ظریف به هند، آمریکا بود و تاکید شد که تحریم‌ها غیرقانونی است و باور مقامات هندی هم بر همین اساس است که اقدامات آمریکا درباره ایران و منطقه غیر قانونی است. ما معتقدیم عرصه های جدید وجود دارد که هر دو طرف تلاش دارند در آن چارچوب ها به همکاری باوجود تحریم ها ادامه دهند. انتهایی پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: