ماجرای برخورد دوگانه "دومان توکان" با سرمایه‌گذارانش/ سود کامل برای ۱۵ نورچشمی

کدخبر: 2302247

وکیل عده‌ای از شاکیان پرونده کلاهبرداری "دومان توکان" با اشاره به اینکه متهمان با علم به ناتوانی در پرداخت سود، اقدام به جذب سرمایه جدید می‌کرده‌اند، گفت: در همان حال ۱۵ سرمایه‌گذار نورچشمی، اصل پول خود و ۳۱ میلیارد سود دریافت کرده‌اند!

- اخبار اجتماعی -

مازیار سلطانی؛ وکیل عده ای از مالباختگان پرونده کلاهبرداری دومان توکان در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه متهمان پرونده تا برج 12 سال 1396 سرمایه جذب می کرده اند، اظهار کرد: ادامه جذب سرمایه توسط متهمان در حالی صورت می گرفته است که آنها می دانستند که از برج سوم سال از آنها شکایت شده بوده و در برج پنجم نیز احضار شده بودند.

وی با اشاره به اینکه آنها با علم به ناتوانی در پرداخت سود اقدام به جذب سرمایه جدید می کردند، تصریح کرد: در همین زمان 15 نفر وجود دارند که مثل نورچشمی، اصل و سود سرمایه خود را دریافت کرده اند.

سلطانی با اشاره به اینکه این سودها با جذب سرمایه های جدید پرداخت شده و حاصل کار اقتصادی نبوده است، افزود: بهترین کار این است که اصل پول پرداختی و سودها از هم تفکیک شود و پول هایی که به عنوان سود پرداخت شده عودت و در بین سایر شاکیان تقسیم شود تا آنها هم به بخشی از اصل سرمایه خود برسند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه دومان سهند باید به اشد مجازات برسد، متذکر شد: پیش از هر چیز بیشترین تلاش ما این است که رد مال سایر مالباختگان انجام شود.

پرونده دومان توکان 186 شاکی دارد و متهمان آن به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی کشور در حال محاکمه در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به صورت علنی هستند.

قاضی صلواتی: اموال دومان سهند تکافوی جبران خسارات 10 شاکی را هم نمی دهد

حسابهای دومان توکان هیچ اثری از سرمایه گذاری را نشان نمی دهد

دادستانی حق شکایت از دومان سهند را برای خود محفوظ می داند

اظهارات یکی از شکات دومان توکان درباره کیفیت وثیقه گذاری متهم فراری

شاکیان دومان توکان با هم اختلاف دارند/ اخطار قاضی صلواتی به متهم در خصوص تهدید شاکیان

اتهامات مسئولان "دومان توکان" چیست؟

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: