حاج‌علی اکبری: آبادانی مساجد در گروی ارتقای ائمه جماعات است

کدخبر: 2302430

امام جمعه موقت تهران آبادی مساجد را در گروی ارتقای ائمه جماعات دانست.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا آیین معارفه حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران و جمعی از ائمه جمعه و جماعت سراسر کشور در مجتمع محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه مساجد باید جامعه را از آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی صیانت کنند، گفت: ما باید مسجد و نقش آن را بهتر بشناسیم. آبادی جامعه در گروی آبادانی مساجد ماست و آبادانی مساجد در گروی ارتقای ائمه جماعات است.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برخاسته از مساجد است و بر اساس وعده های خداوند امتداد آن ختم به مسجد می شود، گفت: مساجد باید به گونه ای برنامه داشته باشند که این امانت عظیم الهی را به نسل های بعدی بسپارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه مساجد باید خود را با ادبیات تکریم مجهز کند، گفت: ادبیات ما باید ادبیات خدمت به مردم باشد. ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد طی هفت سال گذشته سعی کردیم سیاست اصلی خود را در همین راستا تعریف کنیم هرچند گاهی به دلیل کمبود امکانات نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم.

حاج علی اکبری افزود: همچنین در این مدت سعی شد در فضای درونی مساجد نظام سازی مناسبی صورت گیرد. از این جهت در بخش های فنی مهندسی، مالی و حسابداری و حوزه فرهنگی مساجد نظام سازی مناسبی در چارچوب نقشه راهبردی خود صورت دادیم و امید داریم همین رویه با مدیریت جدید ادامه یابد.

وی افزود: ما باید به گونه ای در امور مساجد برنامه ریزی داشته باشیم که تلاش جمعی ما منجر شود به اینکه مرکزی خوش نام، کارگشا و الهام بخش برای سایر مساجد کشور ایجاد شود.

رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران منصوب شد

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان اینکه تلاشمان بر این بود که تجربیات مسجدی را مستند کنیم، گفت: در این مستند دانش مدیریت مسجد تولید شد. سعی کردیم در این راستا پژوهش های بنیادین و اسناد راهبردی و محورهای کاربردی را فراهم کنیم و در نهایت چندی پیش این مجموعه را در قالب نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد به اشتراک سایر مساجد قرار دادیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: