اخرین جزییات از سقوط هواپیمای ارتش

اسامی جانباختگان توسط ارتش اعلام می‌شود/ برخورد هواپیما با خانه خالی از سکنه/ بیانیه ارتش در خصوص سقوط بوئینگ ۷۰۷ حامل گوشت

کدخبر: 2302517

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بوئینگ ۷۰۷ پس از برخورد به دیواره انتهای باند فرودگاه فتح وارد شهرک ویلایی شده است که به نظر نمی‌رسد امروز افرادی در این شهرک بوده باشند.

روابط عمومی ارتش طی بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت برای کمک در طرح مردم‌یاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بوئینگ ۷۰۷ پس از برخورد به دیواره انتهای باند فرودگاه فتح وارد شهرک ویلایی شده است که به نظر نمی‌رسد امروز افرادی در این شهرک بوده باشند.

حسین رضایی‌فر در تشریح دیگر جزئیات سانحه بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش در فرودگاه فتح کرج به فارس گفت: در حال حاضر در محل وقوع سانحه هستیم، نیروهای امدادگر مشغول تجسس و نجات پیکر جانباختگان این سانحه هستند و پیکر چند تن از آنها از هواپیما خارج شده است.

وی ادامه داد: طبق گزارش مسئولان یک نفر از حادثه‌دیدگان این سانحه نیز به بیمارستان اعزام شده است.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری درباره اسامی خدمه و کرو پروازی و مسافران این هواپیما گفت: نهادی که متولی این هواپیما است یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید اسامی را اعلام کند.

وی تأکید کرد: این هواپیما پس از خروج از باند و برخورد به دیواره انتهای باند وارد شهرک مسکونی شده است که شهرکی ویلایی است و به نظر نمی‌رسد افرادی در آن ساکن بوده باشند.

اعزام تیم‌های امداد و زنده‌یاب به منطقه سقوط

در همین حال رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 8 تیم امداد و نجات و همچنین یک فروند بالگرد و یک تیم آنست به محل سقوط هواپیمای باری در استان البرز خبر داد.

مرتضی سلیمی نیز اظهار کرد: هم‌اکنون 8 تیم امداد و نجات به‌منظور امدادرسانی به محل سقوط هواپیمای مذکور اعزام شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر تیمهای امدادی یادشده یک تیم آنست (زنده‌یاب) و یک فروند بالگرد نیز به منطقه اعزام شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد کشته شدگان این سانحه مشخص است یا خیر گفت: هنوز هیچ اطلاعی ندارم و منتظر دریافت گزارش از تیم‌های امدادی هستیم.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا این هواپیما غیر از خدمه سرنشین دیگری هم داشته است یا خیر گفت: تا جایی که اطلاع داریم سرنشینان این هواپیما فقط خدمه آن بودند و غیر از خدمه افراد دیگری داخل هواپیما نبودند.

بنابراین گزارش صبح امروز یک فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۰۷ متعلق به نیروی هوایی ارتش که از بیشکک عازم فرودگاه پیام کرج بود، ‌در فرودگاه فتح کرج فرود اضطراری داشت که پس از برخورد به دیواره انتهای باند، دچار سانحه شد.

این هواپیما به شهرک ویلایی پشت باند نیز برخورد کرده است.

این هواپیما ۱۶ خدمه و کرو داشته است که تاکنون زنده ماندن یکی از آنها تایید شده است.

ارسال نظر: