گلایه‌های دانشمندان هسته‌ای در دیدار با رئیس‌ نهاد رهبری دانشگاه‌ها

کدخبر: 2302569

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جلسه خود با جمعی از دانشمندان هسته‌ای خبر داد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود در فضای مجازی از جلسه خود با جمعی از دانشمندان هسته ای خبر داد.

رستمی در پست خود اعلام کرده است:

روز گذشته در خدمت جمعی از اساتید و دانشمندان هسته ای بودم. به جز دو نفری که موی خود را در صنعت هسته ای کشور سفید کرده بودند، باقی جوانان تازه نفسی بودند که به قول استاد پیشکسوتشان از بهترین های این رشته هستند. یکی از آنها از جوانترین استاد تمام های ایران است و به تنهایی کارهایی کرده که تعجب دنیا را برانگیخته است، آن هم در نه شرایط عادی بلکه در شرایط تحریم ( یاد شهید شهریاری بخیر)

رستمی: کاهش بودجه نباید تاثیری در فعالیت های نهاد رهبری در دانشگاه ها داشته باشد

حجت الاسلام رستمی: دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست

کم کم که پای درد دلها باز شد از برخی کاستی ها و حتی فشارها، گلایه کردند و گفتند قرار بود لااقل دستمان در تحقیقات باز باشد، اما الان حتی برای سرفصل های آموزشی هم خط و نشان می کشند.

یکی از اساتید قدیمی به توان علمی دانشکده اشاره کرد.از اینکه کارهایی در دانشکده ارایه شده که در دنیا بی نظیر است. وقتی کشورهای قوی در حوزه هسته ای هم نتوانستند ورود کنند، گروه های کوچک چند نفره اما جوان ما، کارهایی کردند که گروه های 60 نفره روسی با تجهیزات و امکانات فوق العاده نتوانستند جلو ببرند.

امیدوارند، اما می گویند برخی می خواهند این شریان های امید را بخشکانند. می خواهند و می توانند که ادامه دهنده راه شهریاری استاد شهیدشان باشند اما با برخی خود تحریمی ها مواجه شدند.

بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی از دانشگاه ها را امری خنده دار و عجیب می دانند، چرا که اساسا ماهیت فعالیت های علمی و دانشگاهی، شفاف و عمومی است؛ البته شاید هدف واقعی؛ تحقیر دانشمندان ما و بهانه جویی های پس از بازدید است.

آنطور که فهمیدم با وجود مشکلات، اساتید عزیز ما امیدوارند و معتقدند اگر تنگناها برطرف شود می توانند به روزهای پرفروغ هسته ای پیش از برجام بازگردند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: