دادستان تهران

۲۱ هزار ساختمان پرخطر در شهر تهران/ سلطان کاغذ ۱۵۰ میلیون دلار ارز گرفته بود

کدخبر: 2302801

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه تعداد متهمان ارز واردات کاغذ به ۱۴ نفر رسیده است، از فرار ۳ متهم این پرونده به خارج از کشور خبر داد.

نسیم آنلاین:‌ دادستان تهران در گفت وگو با برنامه «پارک شهر» رادیو تهران از 21 هزار ساختمان پرخطر در شهر تهران خبر داد.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفت: خیلی از ساختمان ها در شهر تهران ناایمن هستند، تعداد 21 هزار ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شده است که 243 تا از اینها وضع نامناسبی دارند. البته 3 از این ساختمانها وضع بحرانی دارندکه با همکاری شهرداری اخطار کتبی داده شده است.

وی افزود: از جمله جاهای پرخطر بازار تهران است که با توجه به بافت قدیمی و این که جزو میراث فرهنگی است و به دلیل معابر تنگ، مشکلات برق و مراجعات مردم تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. امیدواریم دستگاه های مسئول مثل شهرداری ها و استانداری ها واقعا صبر نکنند حادثه ای مانند پلاسکو رخ دهد بعد اقدام کنند. ما برای رفع خطر حمایت می کنیم پیشگیری یعنی این، باید برنامه ریزی کنیم تا از حادثه ای مثل پلاسکو جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم پلاسکوی دیگر دخ دهد.

حدود 150 میلیون دلار ارز کاغذ به باد رفت دادستان تهران در ادامه با اشاره به پرونده سلطان کاغذ گفت: در بحث کاغذ کلا دو نوع پرونده تشکیل شده است، کسانی که ارز گرفتند و آنها را در بازار آزاد فروختند و اساسا کاغذی وارد نکردند، دسته دوم ارز گرفتند و کاغذ را وارد کردند اما با فاکتورهای جعلی در بازار به صورت آزاد فروختند. این دو گروه نه تنها در بازار تاثیری نگذاشتند، بلکه وضع را بدتر کردند. از این دو گروه 14 نفر بازداشت شده اند، 3 متهم هم فرار کرده اند. در کل حدود 150 میلیون دلار ارز گرفته اند. عده ای با این ترفند که افرادی را به کار می گیرند که مسئولیت اصلی ندارند و از هیچ چیز خبری ندارند، با دریافت کارت بازگانی و تاسیس شرکت اقدام به این کارها می کنند. دو هزار تن کاغذ در بازار آزاد فروخته شده است.

بستن منافذ فساد یکی از راه های مبارزه با فساد، زمانی که شما به نام یک کارتن خواب، بی خانمان و.. کارت بازرگانی بگیرید و شرکت دایر کنید، نتیجه اش این پرونده هایی که شکل می گیرد، دستگاه ها موظف هستند منافذ فساد را ببندند.

جعفری دولت آبادی در ادامه با اشاره به این که امروزه فضای مجازی بستر گسترده ای برای جرم است. افزود: ما در فضای مجازی 90 عنوان و در 10 بخش پرونده داریم؛ مثل دسترسی غیرمجاز به داده های اینترنتی مخابرات، جرایم خدمات اینترنتی، تهیه فیلم مخفیانه، تولید آثار مستهجن، نشر اکاذیب و... با یک فیلم یا شایعه در فضای مجازی ممکن وضع یک کشور بهم بریزد، امروزه فضای مجازی بستر گسترده ای برای جرم است.

به گفته دادستان تهران، در بحث قمار و شرط بندی پرونده هایی تشکیل شده ما وقتی ورود می کنیم که افراد یا دستگاه ها شکایت کنند.

طلا فروش تهرانپارس کسر اموال دارد وی با پاسخ به پرسش یکی از شنوندگان برنامه پارک شهر که از مالباختگان طلا فروشی تهرانپارس بود،متذکر شد: طلا فروشی یکی از مواردی که به مردم توصیه می کنیم هر کجا نروند، اگر چه این طلا فروشی هم در تهرانپارس به مدت 14 سال کار می کرده است. متهم دستگیر و اموال کشف شده است. متهم هم همکاری کرده است اما مقداری کسر اموال دارد.

ارسال نظر: