رئیس پلیس آگاهی ناجا:

نباید با دادن القاب به سارقان آنها را بزرگ کرد/ افزایش ۱۹ درصدی سرقت از منزل

کدخبر: 2303124

رئیس پلیس آگاهی ناجا، گفت: سرقت از منازل از فراوانی بیشتری برخوردار است و نسبت به سال گذشته در حوزه سرقت از منازل ۱۹ درصد افزایش داشته و میزان کشفیات نیز ۲۰ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار محمد رضا مقیمی رئیس پلیس اگاهی ناجا در حاشیه همایش تخصصی معاونین روسای پلیس مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا سلطان جدیدی دستگیر کرده‌اید یا نه؛ اظهار داشت: با مجرمان نباید طوری رفتار کرد که آنها بزرگ جلوه کنند و نباید به آنها لقب دهیم؛ همکاران ما تلاش زیادی برای دستگیری این سارقان می کنند و نباید با این القاب آنها را بزرگ کرد. وی گفت: اطلاعات زیادی از طریق مردم به دست ما می‌رسد که این اطلاعات شامل فیلم ها و گزارش‌های مردمی است.

سردار مقیمی با بیان اینکه به صلاح جامعه نیست که شیوه وقوع سرقت را در جامعه منتشر کنیم، تصریح کرد: برخورد با تبهکاران مربوط به نیروی انتظامی نیست و سازمان‌های دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سرقت از سال 92 شاهد افزایش سرقت بودیم که با راه‌اندازی قرارگاه مقابله با سرقت توانستیم میزان سرقت را در سال‌های 94و 95کاهش دهیم؛ متاسفانه میزان سرقت در سال 96 افزایش پیدا کرد.

سردار مقیمی با بیا ن اینکه در 9 ماهه ابتدای سال شاهد افزایش سرقت بودیم و این در شرایطی است که با تمام طرح‌های که اجرا کردیم نتوانستیم میزان سرقت را کاهش دهیم،گفت: در این رابطه سازمان‌های دیگر هم باید ورود پیدا کنند؛ چراکه مشکلات اقتصادی باعث شده است میزان سرقت در کشور افزایش پیدا کند به همین دلیل قرارگاه مبارزه با سرقت باید پویایی بیشتری پیدا کند تا در رابطه با وقوع سرقت کاهش داشته باشیم و حتی ان را به صفر برسانیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: برای هر استان طرحی مجزا برای مقابله با سرقت تدوین شده است.

وی اعلام کرد: در مورد آمار و ارقام وقوع سرقت می‌توانیم بگوییم که در بحث سرقت از منازل فراوانی بیشتری داریم به گونه‌ای 9 درصد از آمار کل سرقت‌ها را سرقت از منازل تشکیل می‌دهد و سرقت خودرو و احشام و خروج احشام از کشور از دیگر مورد سرقت در شکر است.

این مقام ارشد آگاهی گفت : اگر در سال 97، 8 سرقت از بانک داشتیم به همان میزان هم کشفیات داشتیم.

وی افزود: سرقت از منازل از فراوانی بیشتری برخوردار است و نسبت به سال گذشته در حوزه سرقت از منازل 19 درصد افزایش داشتیم و میزان کشفیات 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در سرقت از منازل دو موضوع است که یکی از آنها این است که ما به هیچ عنوان حفاظت از منازل را جدی نگرفته‌ایم به ویژه اینکه در منازل بسیار نا امن هستند و دوم اینکه ما منازل خود را با بانک مرکز اشتباه گرفته‌ایم و عمده سرقت‌های منازل طلا و ارز است و آن هم به این دلیل است که این اجناس به راحتی نقد می شوند و در زمان دستگیری سارق مالی برای بازگردانی اموال به مالباختگان وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: