«تب طلا» روی آنتن شبکه افق/تلاش فعالان زیست محیط زیست برای حفظ زمین

کدخبر: 2303182

مستند «تب طلا» روایتی از تلاش فعالان زیست محیطی برای مقابله با اقدامات تخریبی شرکت‌های معدنی غربی، از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مستند «تب طلا» نگاهی دارد به تلاش عده‌ای که می‌خواهند از سرزمین اجدادی خود در مقابل شرکت ‌های معدنی محافظت کنند.

بنا بر این گزارش، مستند «تب طلا» نگاهی دارد به تلاش عده‌ای که می‌خواهند از سرزمین اجدادی خود در مقابل شرکت‌های معدنی محافظت کنند.

با پیدا شدن یک معدن ارزشمند و شروع حفاری در مناطق معدنی، آنچه بیش از هر چیز به خطر می‌افتد، شرایط زندگی بومیان و اقلیم زیست محیطی آن منطقه است.

شرکت‌های معدنی برای به دست آوردن سود بیشتر و استخراج هر چه افزون‌تر، با حفاری‌های شبانه‌روزی و با توسل به هر نوع امکاناتی، چنان ضربه‌ای به محیط زیست وارد می‌کنند که طعم تلخ آسیب‌های آن بیش از همه متوجه بومیان و ساکنان مناطق حاشیه‌ای معادن می‌شود و این همه زمانی دردناک‌تر می‌شود که بدانیم بومیان کمترین بهره را از این نعمت الهی برخوردار می‌شوند و حتی مجبور به ترک محل زندگی آباد و اجدادی خود هم می‌شوند.

شرکت حفاری مونتانا در حوزه حفاری معادن طلا بسیار فعال است ولی در مناطقی که این کار را انجام می‌دهد، مردم با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند و سعی دارند جلوی فعالیت‌های شرکت را بگیرند.

در این فیلم شاهد تلاش این گروه از طرفداران محیط زیست و فعالان اجتماعی برای مقابله با اقدامات تخریبی شرکت های حفار و معدنی هستیم.

«تب طلا» به کارگردانی اندرو شربرن و تامی هاینس، چهارشنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۲۰:۲۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت های ۱ و ۱۳:۳۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: