سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

منع قانونی برای فعالیت‌های اقتصادی برون مرزی بنیاد مستضعفان وجود ندارد

کدخبر: 2303199

قره‌خانی، گفت: منع قانونی برای فعالیت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان در خارج کشور وجود ندارد و منافع این بنیاد برای اقشار آسیب پذیر در مناطق محروم صرف می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در سال های اخیر فعالیت های گسترده خوبی را شروع کرده که متنوع است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت اقتصادی برون مرزی بنیاد مستضعفان منع قانونی ندارد، ادامه داد: شاید تصور بر این باشد که بنیاد با همان شیوه های سنتی از امکاناتش برای اداره کردن استفاده می کند، این در حالی است که مثلا در بخش تولید نهال به صورت بسیار مدرن و با به کارگیری متخصصان کار ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: بنیاد دقیقا مانند بخش های خصوصی عمل می کند، از سوی دیگر می تواند فعالیت خود را گسترش دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنیاد نهادی است که مربوط به شخص نیست و منافع آن به همه اقشار جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه در مناطق محروم می رسد.

قره خانی تاکید کرد: بنیاد حتی می تواند برخی فعالیت هایی که بخش خصوصی توان انجام آن را ندارد، مثلا در جا هایی که مزیت های سرمایه گذاری وجود دارد را انجام دهد، مزیت سرمایه گذاری در برخی کشور ها بالا است، بنیاد سازمان بزرگی است که از یک اعتماد و اطمینان خوبی برخوردار است و می تواند حمایت های دولتی را داشته باشد چه بسا در کشور های دیگر معافیت هایی را هم می تواند داشته باشد.

وی اضافه کرد: تاکنون نشنیده ام که منع قانونی برای فعالیت های اقتصادی بنیاد مستضعفان در خارج کشور وجود باشد؛ بنیاد هم مانند آستان قدس رضوی می تواند هر فعالیتی که اقتصادی باشد و منافع آن به کشور بازگردد را انجام دهد.

براساس این گزارش پیش از این انتقاداتی به بنیاد مستضعفان وارد شده بود با این محور که به چه دلیل بنیاد مستضعفان در دبی باشگاه دارد.

بنیاد مستضعفان هم برای شفاف سازی در اطلاعیه ای اعلام کرد که هیئت وزیران در جلسه ۱۶ تیر ماه ۱۳۶۴ طی مصوبه ای مقرر کرد به استناد قانون اصلاح قانون واگذاری اراضی و ابنیه دولتی به موسسات خیریه و درمانی مصوب اسفند ۱۳۵۱، ساختمان و تأسیسات باشگاه و مجتمع تفریحی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در دبی، از وزارت کار و امور اجتماعی منفک و به بنیاد مستضعفان واگذار تا تکمیل و مورد استفاده ایرانیان قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: