افتخاری در گفت‌وگو با فارس:

لابی های قدرتمند طرح مبارزه با پوشاک قاچاق را متوقف کرد

کدخبر: 2303204

عضو هیات مدیره اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به توقف طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق گفت: لابی‌های قدرتمند عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق باعث توقف طرح شده است.

مجید افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که آیا طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق که قرار بود از ابتدای هفته جاری دوباره اجرا شود، به اجرا درآمد یا خیر، گفت: اگرچه قرار بود این طرح پس از یک وقفه کوتاه دوباره از 22 دی 97 اجرا شود اما با سنگ‌اندازی برخی ذینفعان متوقف شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح 70 درصد از فروشگاه‌های عرضه پوشاک کالاهای خود را از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری کردند، بیان داشت: متاسفانه با توقف طرح برخی از این فروشگاه‌ها مجدد در حال عرضه پوشاک قاچاق هستند.

وی با بیان اینکه برخی ذینفعان واردات و عرضه پوشاک قاچاق می‌گویند این اقدام منجر به از بین رفتن امنیت می‌شود، گفت: پیرو طرح این مسائل، فرماندار یکی از شهرهای تهران اعلام کرده که من می‌دانم این کالاها قاچاق است اما برای حفظ امنیت این کالاها باید به فروش برسد.

افتخاری با تاکید بر اینکه لابی‌های قدرتمند قاچاقچیان و عرضه کنندگان پوشاک قاچاق باعث توقف طرح شده است، اظهار داشت: در حال حاضر شورای تامین استان تهران از ستاد خواسته تا طرح متوقف شود اما ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در حال رایزنی برای اجرای مجدد طرح است.

وی با بیان اینکه باید با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق مبارزه شود گفت: در سال حمایت از کالاهای ایرانی نباید به ذینفعان واردات پوشاک اجازه فعالیت داد.

به گزارش فارس طرح مبارزه با پوشاک محرز قاچاق در سطح عرضه توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای دی ماه 97 به اجرا درآمد که به گفته برخی فعالان حوزه تولید پوشاک این طرح با لابی‌های قدرتمند عرضه کنندگان پوشاک قاچاق متوقف شده است.

این در حالی است که حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق متوقف نشده بلکه ناهماهنگی‌هایی در اجرای طرح به وجود آمده که در حال رفع آن هستیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: