ذکیانی جایگزین خسروپناه در موسسه حکمت و فلسفه شد

کدخبر: 2303301

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی غلامرضا ذکیانی را به سمت سرپرست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه پس از ۷ سال از مؤسسه حکمت و فلسفه ایران رفت. انتصاب سرپرست جدید موسسه در حکمی توسط وزیر علوم صورت گرفت.

در بخشی از حکم وزیر علوم آمده است: «امید است با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی ماموریت‌ها و وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان، اعضای هیئت علمی آن موسسه، پژوهشگران و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزه پژوهشی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.»

غلامرضا ذکیانی دکترای فلسفه و حکمت اسلامی (گرایش منطق) از دانشگاه تربیت مدرس و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی است. گرایش تخصصی او بیشتر معطوف به حوزه‌هایی همچون منطق قدیم و جدید، کلام، تاریخ فلسفه اسلامی و تاریخ فِرَق کلامی است. دکتر ذکیانی پیش از این تجربۀ مدیریت ریاست دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی و دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین سرپرستی دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی را داشته است. او همچنین صاحب دو کتاب تالیفی به نام‌های «هنر استدلال: روشی نو در آموزش منطق» و «مبانی منطقی استقراء و جایگاه آن در آراء کلامی شهید صدر» است.

خسروپناه ریاست از سال ۹۰ تا کنون ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران را بر عهده داشته است. پیش از او غلامرضا اعوانی از سال۶۳ به مدت ۲۶ سال رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران بوده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: